vrijdag 8 november 2013

De week van Trudy. (See a ladybird).

Woensdag schreef ik het al op mijn eigen blog. Ik vind het initiatief hier geweldig hoor, daar niet van... Maar toch vind ik het ook een beetje ongemakkelijk. 

Iets geven vind ik heerlijk. Vorige maand had ik een aantal dagen een tafeltje voor mijn huis staan, met daarop spulletjes die hier in huis overbodig waren geworden. En daar stond een schoolbord bij waar op stond dat de dingen op het tafeltje voor niets waren:




Mijn lol kon niet op toen bleek dat het tafeltje 's avonds zo goed als leeg was. En de volgende dag ook! Ik hoop dat de mensen die de spullen mee hebben genomen er heel blij mee zijn. Ik heb ze niet persoonlijk gesproken, en eerlijk gezegd hoeft dat ook niet voor mij. Sterker nog, ik heb die dag met de tuin doen de voortuin even laten zitten, voelde een beetje raar.

Anoniem geven, da's leuk. Maar persoonlijk geven ook hoor. Ik merkte dat deze week toen ik vriendin en zus een krans van Hortensia gaf, voor oma, opa en oma erwtensoep kookte (heel gezellig met z'n allen rond de tafel, zomaar door de weeks!), hen nog een potje pruimenjam mee gaf, Tukker (onze hond) samen met Jan, mijn man, trakteerde op een extra lange wandeling in het bos met nadien voor ons een lekkere lunch in het eethuisje ter plaatse en kweeperengelei meenam voor een kennis, die daar heel verrast over was. 

Het kleurt natuurlijk ook je eigen dag. Je krijgt er echt iets voor terug! Dankbare mensen, een dankbare voldane hond en een gezellig dagje uit, wat wil ik nog meer? En ook nog eens een man die zo aangestoken werd dat ik van hem zomaar geld kreeg voor het nieuwste boek van Jamie Oliver! Hoe leuk was dat? 

Waar dat ongemakkelijke dan in zit? Nou, ik doe het vanuit mijn hart. En geven omdat je dat nu eenmaal zo afgesproken hebt met anderen en daar dan ook nog eens over schrijven, da's wat minder mijn ding. Dan komt het hoofd er meer bij kijken en ik ben nu eenmaal wat meer een gevoelsmens, vandaar. 

Maar ik ga natuurlijk door hoor! Want het is heerlijk om te geven, en het idee dat met mij dit heel veel mensen doen, dat is toch wel fantastisch. Dus laat je nu niet ontmoedigen door mijn ingewikkelde schrijfsel, ik ben nu eenmaal wie ik ben. En diegene is soms een beetje chaotisch. Maar ze geeft heel erg graag! Voor nu wil ik jullie nog een heel fijn en geef-vol weekend toewensen. Succes en veel plezier ermee!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...