donderdag 21 november 2013

* Lieke geeft en haar leven is aan het veranderen!

Dag 20

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
- vreemde mensen advies gegeven over het vastzetten van hun fiets 
(er was ooit een ex-fietsendief die op tv trucs vertelde en die had ik onthouden, dus voor iedereen die dit leest, zet altijd je fiets vast met een dik slot door het wiel en het frame!)
- koffie en een appelbol aan een lieve buurvrouw waarmee ik in een winkelcentrum was

Aan mijzelf gegeven:
- vrije tijd en rust, kalmte en de moed om hulp te vragen toen ik me zorgen maakte

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ Hulp van een onbekende dame toen 2 fietsen om dreigden te vallen door een windvlaag
+ Het strakker zetten van mijn zonnebril en een gratis hoesje
+ Een blauwe hyacint van mijn buurvrouw
+ Hulp en steun toen ik het idee had dat iemand zich in een nood situatie bevond 
(achteraf was de situatie ontstaan door een communicatief misverstand)
+ Begrip en steun van iemand die ik eigenlijk zou bellen deze avond
+ Medewerking van een klant die een bestelling zou ontvangen vanavond, de producten konden elders worden afgegeven
+ 2 kansen op werkgebied, in plaats van er in te duiken heb ik overleg gehad en laat ik de mensen zelf een voorstel doen voordat ik een volledige JA heb gegeven (das nieuw voor mij).

*********************************************************************************************


Dag 21

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> Tips aan een mevrouw die iets niet uitgeprint kreeg in een winkel, 
eerst in word zetten en daarna kun je het wél uitprinten.

> Een oprecht compliment aan een jonge vrouw in de kleedkamer van de sportschool, het gesprekje werd persoonlijk en er waren raakvlakken. Ik gaf onvoorwaardelijk en kreeg een waardevol gesprek (dankbaarheid was voelbaar)

> Een bosje munt (of mint?) uit de winkel, weggeven aan iemand die ik ken van de buurttuin, ik weet dat zij en haar dochter graag verse munt drinken in hun thee.

> saunabezoek aan een moedige dame die ontvangen soms lastig vindt.
Ik vertelde haar over de (weg)geefmaand. Haar reactie was: " ohw nu kun je onvoorwaardelijk geven, of schuif je deze daad door naar morgen?" Vandaag is vandaag, dus ik zal het deze dag noteren, ik kan onvoorwaardelijk geven als jij in de ontvangstmodus staat en geen redenen bedenkt waarom of waardoor deze gift niet plaats zou kunnen of mogen vinden. Na wat wikken en wegen (overleg) heb ik het bedrag overgemaakt op haar rekening waar zij dan mét korting een saunabezoek van kan aanschaffen. Aanstaande maandag duikt ze de sauna in, ik wens haar veel genot en rust toe. En als jij dit leest lieve dame (S): JIJ verdient het!!!

> Ik heb mijn identiteit aan 3 mensen weggegeven> zij weten sinds vandaag dat ik onder de naam * Lieke blog, dat was het spannendste dat ik weggeven heb -tot nu toe-.

Aan mijzelf gaf ik vandaag:
> vrije tijd en een bioscoopbezoek met een lekker kopje thee

In dankbaarheid ontving ik: 
+ Geduld en begrip van een balie medewerkster in een drukke winkel
+ leuke post van mijn zus, mét een schoolfotootje van mijn nichtje, waar ik heel blij van werd.
Mijn zus besteedde aandacht aan het jubileum van het bedrijf waar ik werkzaamheden voor verricht
+ Een mooie, waardevolle ontmoeting in de kleedkamer van de sportschool
+ Gezellig, fijn, open telefoontje van een persoon die mij oprechte complimenten gaf, mijn persoonlijke groei benoemde én lol met mij had. Dankjewel

******************************************************************************************

Conclusie na 21 dagen wegGEVEN:
(de periode dat een mens over het algemeen nodig heeft om een verandering teweeg te brengen, iets in je systeem/ patroon werkelijk te veranderen)
Wat ik meemaak tot nu toe, het voelt werkelijk maf, bijzonder én heel prettig.
Er komen (steeds meer) kansen, er zijn (pittige) levenslessen, er passeren veelzijdige mensen mijn pad... en Ik maak bewustere keuzes, sinds ik weggeef en voel of iets goed is, indien ik nog niet een besluit heb genomen, ga verstandelijk na óf en zo ja ik zakelijk risico loop. 
Ik voel me nog wel moe, had zware drukke dagen, maar heb minder tijd nodig om terug in balans te komen. Ik voel dat ik in mijn kracht sta en (her)vind die telkens opnieuw, mét en zonder hulp van vreemden, lieve mensen om mij heen, no matter what.
En vanuit die kracht kan, en wil ik, óók (of zelfs) op mindere dagen, blijven geven. 
Niet om iets te krijgen, want ik geef immers onvoorwaardelijk....

De dingen die ik mag ontvangen komen veel krachtiger binnen, 
en daar ben ik dankbaar voor.

De verdubbeldame was de aanstichtster van dit alles, en ik deed en doe graag mee! 
Ook de laatste 9 dagen! Tot de volgende blog en voor nu welterusten! 
(23.38u op donderdagavond) 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...