zondag 24 november 2013

Dag 24: collegialiteit

Mijn 24ste dag van de geefuitdaging stond volledig in het teken van collegialiteit. De collega die mij moest aflossen vandaag kreeg onverwacht te maken met een overlijden in de familie.
Ik stelde voor om  haar dienst gewoon te koppelen aan die van mij zodat ze vrij was. Maar dat wilde ze niet. Dan maar voorgesteld langer te werken zodat zij samen met haar man in alle rust eerst alle hoognodige dingen met de begrafenisondernemer konden regelen.
Uiteindelijk besloot ik om nog een uurtje langer te blijven zodat we samen de kids konden eten geven en ze zichzelf niet te veel moest haasten...ik vond het al erg voor haar dat ze kwam werken.

Ik vind het lastig om de geefuitdaging te combineren met het voltijds werken maar moeilijk gaat ook! Ik geniet van het geven en wil proberen om ook zonder de geefuitdaging elke dag iets te geven aan iemand. Met een lach, een schouderklopje of een vriendelijk gebaar kom je al een heel eind!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...