zaterdag 23 november 2013

Update dag 16 t/m 22

Bijdrage van: Firma Fluitekruid

Ik had even een weekje niet geblogd, maar wel elke dag aantekeningen gemaakt om er een beetje structuur in te houden. Hier een update:

Dag 16
- Geholpen met uitdelen van de drankjes tijdens mijn neefje's verjaardag (mijn zwager keek een beetje beteuterd toen iedereen ineens al te drinken had, ontnam ik hem nou zijn eigen geefmoment?)
- Tijdens een maaltijd met een vriend die ik lang niet had gezien, heb ik vooral geluisterd en interesse getoond  zonder er meteen weer doorheen te tetteren met wat ik zelf allemaal meemaak.


Dag 17
- Ochtend vrolijk en gezellig begonnen met meneer F. (met veel humor)
- Afgewassen en afgedroogd bij mijn ouders, ze over hun bolletje geaaid, brief voor ze gepost.
- In de tram voor iemand opgestaan.
- Donatie aan giro 555 voor de Filipijnen




-Dag 18
- Samen opgestaan en ontbeten met meneer F., ook al hoefde ik pas later te beginnen
- Hard gebuffeld op mijn werk
- Pakjes met weggeefboeken op de post gedaan
- Chocolade gekocht voor meneer F. met ‘ik vind jou lief’ erop (vandaag gaan we 19 jaar met elkaar)
- Doosjes bonbons voor twee dames op de ukuleleclub die allebei pas 50 zijn geworden

- Wij hebben allemaal met hart en ziel ukulele gespeeld en enthousiasme uitgewisseld

Dag 19
- Een moeder die met een klas meekwam voor een bezoekje aan de kinderboerderij verzuchtte tegen een andere moeder: ‘Ik heb zo’n honger.’ Meteen bood ik haar een een appel aan.
- Speciaal naar het station gegaan om snoepautomaat te vinden voor aan Verdubbeldame beloofde geefactie (niet gevonden).
- Toen mijn vader naar de spoedeisende hulp moest, zijn mijn moeder, zus en ik urenlang bij hem gebleven, tot hij was opgenomen, We waren allemaal pas laat thuis.


Dag 20
- Huis, koffie en thee ter beschikking gesteld voor buurvrouwenberaad
- Telefoontje voor mijn rekening genomen waar iemand tegenop zag.

- Naar bezoekuur gegaan bij mijn vader.
- Extra mijn best gedaan met flamencodansen, want ik was al twee keer niet geweest (ook bij de moeilijke pasjes geduld bewaard, ondanks zere tenen)
- Fooi voor de pizzaboer


Dag 21
-
Naar bezoekuur van mijn vader.
- Weggeefboek op de leestafel gelegd in het ziekenhuis 


- Koken en overnachten bij mijn moeder. Heb haar ook nog een nekmassage gegeven.


Dag 22
- Vandaag hard gewerkt om twee schoolklassen een leuke  broodbakles te bezorgen. De kinderen hadden het erg naar hun zin en gingen met rode wangetjes en warme broodjes weer naar school. 

-  Ik bleef langer dan normaal, want na afloop zat het hele lokaal onder het graan, meel en deeg. Ik was zeker een uur bezig met schoonmaken. Dat heb ik gedaan zonder enige irritatie of zelfmedelijden. Ik bedacht weer: ‘Je hoeft dit niet leuk te vinden, Fluitekruid, als je het maar doet.’ Dat helpt nog steeds!

- Daarna moest ik de muizen en parkieten nog eten en drinken geven en de hagedis sprinkhanen voeren. De pad moest nog krekels, de salamander rode muggenlarven en de slang een levende muis. Alle dieren hebben gegeten, behalve de slang, want die had geen trek in de muis. De muis begon zelfs over de slang heen te lopen, en de slang kroop steeds verder in een hoekje, de schijtlaars! Die moet nu weer een paar dagen wachten op het volgende geefmoment. (Eigen schuld, géén dikke bult!)


In de stad scoorde ik cadeautjes voor de verjaardag van mijn zus. Intussen verwachtte ik telefoon van mijn moeder, die zou doorgeven wanneer ik mijn vader op zou kunnen halen uit het ziekenhuis. Gelukkig hoorde ik dat meneer Fluitekruid mijn vader al op ging halen (heel lief, want meneer F. voelde zich niet lekker vandaag), waardoor ik niet meer de deur uit hoefde.
Maar ook een heleboel gekregen deze week, o.a.:

- Veel fijne dagen met lekker eten en leuke mensen

- Warm contact en gevoel van verbondenheid met mijn familie, fijn dat mijn vader weer is opgeknapt. Ontroerend  te zien hoe lief mijn ouders samen zijn, als ze elkaar bij het afscheid nemen in het ziekenhuis als een stel bakvissen diep in de ogen kijken en elkaar kusjes geven.
- Ouderwets tv-avondje samen met mijn moeder, ben weer eens te blijven logeren en kon iets voor haar betekenen

-  Mijn moeder maakte me wakker met een kopje thee en een plakje ontbijtkoek. Normaal doet mijn vader dat voor haar (elke dag, al meer dan 50 jaar), dus eigenlijk was het mijn plan om dat van hem over te nemen. Maar nou deed zij het voor mij, en dat vond ik eigenlijk ook wel mooi…

- Dankzij meneer F. kunnen genieten van een onverwacht avondje voor mezelf (lekker onderuit gezakt naar Midsomer Murders gekeken)





















 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...