dinsdag 19 november 2013

Lieke Geeft (dag 14 tm 19)

Dag 14

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
-vandaag heb ik niets (bewust en onvoorwaardelijk) weggegeven
bijna alles was doelbewust, had een reden.
Aan mijzelf gegeven:
Een dagje "weggeef-vrij"
Er zijn vast wel dingen die ik heb gegeven, deze dag stond in het teken van 2 belangrijke afspraken. De voorbereidingen hebben me veel tijd, energie gekost. 
Vandaar dit off-dagje, zonder schuldgevoel.

**********************************************************************************************************


Dag 15

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
+ Overgebleven hapjes aan mijn buurman
+ Luisterend oor (écht luisteren, zonder advies te geven) 
Aan mijzelf gaf ik vandaag:
Tijd om bij te komen van event van gisteren

In dankbaarheid ontving ik: 
+ Hulp bij het versjouwen van zware kasten
+ Lieve smsjes
******************************************************************


Dag 16

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
+ Hondenoppas voor 2 honden van 11-23u
+ Oprechte aandacht voor de honden
+ Dochter van bekenden opgehaald bij middagactiviteit, om ouders te ontlasten

Aan mijzelf gaf ik vandaag:
Voorpret actie binnenkort

In dankbaarheid ontving ik: 
+ Hulp bij het ophalen van een pakje, ik had geen legitimatie bij me en ook geen afhaalnummer, maar wel een mailtje op mijn gsm.De mevrouw van de servicebalie nam de tijd en had het geduld mij uit te leggen hoe ik haar dat nummer kon laten zien.
+ Vriendschapsverzoeken op social media van mensen die geheel passen in mijn netwerk.
+ Hulp bij het (her)inrichten van mijn berging
+ Blijdschap van het kind dat door mij opgehaald werd, we hebben brood gevoerd aan een boel kinderboerderij dieren en telkens er op gelet dat niet alleen de brutale dieren wat te eten kregen. Ook de kuifkipjes, geitjes, en hangbuikzwijnbiggetjes die niet zo vlug waren kregen door afleidingsacties tóch wat te eten. Dat gaf een goed gevoel! (ook omdat ik het voor kon doen en de jonge dame in kwestie pikte het goed op, ze zal zeker in het vervolg alle dieren eten geven)

************************************************************************************************************


Dag 17

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
+ mensen die achter mij in de rij van de kassa stonden en die door lichaamstaal uitstraalden dat zij haast hadden voorrang gegeven. Zij waren verbaasd en blij.
+ mijn openheid en kwetsbaarheid tijdens de workshop
+ kaartjes op de bus gedaan aan mensen die het konden gebruiken, bij sommige met en andere zonder naam er op.

Aan mijzelf gaf ik vandaag:
+ Tijd om een rit te maken waar ik tegen op zag

In dankbaarheid ontving ik: 
+ de mogelijkheid om een navigatiesysteem te lenen
+ inzichten door deel te nemen aan een workshop

************************************************************************************************************


Dag 18

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
+ Anoniem een (junior) Bosatlas aan een gezin waar de kinderen met aardrijkskunde bezig zijn (hopelijk vertelt de buurman niet dat hij mij gezien heeft)
+ Een presentje aan 2 kinderen om hun speelgoed in op te bergen (ook anoniem)
+ Compliment aan buurvrouw, ze heeft een vlot kort kapsel, staat haar werkelijk grandioos goed
+ Voorbereiding, kennis, kunde, inzet en enthousiasme voor en tijdens de gratis workshop aan meer dan 20 personen

Aan mijzelf gaf ik vandaag:
Tijd om een kopje thee te drinken bij/ met buurvrouw

In dankbaarheid ontving ik: 
+ goede raad van buurvrouw
+ hulp bij het vinden van een straat. 
+ leuke smsjes van diverse mensen
+ oprechte complimenten
+ mogelijkheden om vaker workshops te geven

*******************************************************************************************************

Dag 19

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
+ Bellen met iemand die het nodig had

Aan mijzelf gaf ik vandaag:
Tijd om bij te komen van alle hectiek 

In dankbaarheid ontving ik: 
+ Directe en praktische hulp, want mijn oude laptop is gestorven
>> Alle bestanden 
(foto's, webadressen, bureaublad, documenten) zijn gelukkig gered. 

*******************************************************************************************************




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...