dinsdag 12 november 2013

Dag 12: Geven via Facebook

Bijdrage van: de Verdubbeldame

Die geefstress die me in het begin van de Geefmaand soms naar de keel greep is als sneeuw voor de zon verdwenen. Vandaag was er om 22:00 's avonds nog steeds geen goed geefmoment op mijn pad gekomen (of beter: had ik daar wellicht niet goed genoeg op gelet), maar niks paniek. Ik weet dat er altijd last-minute opties zijn. Petities ondertekenen, vragen beantwoorden in de facebookgroep Durftevragen, een goed doel ondersteunen (de Filippijnen bijvoorbeeld) of online een cadeautje kopen voor een ziekenhuiskind.

Om 22:00 uur stapte ik de Rotterdamse facebookgroep 'Ik zoek' binnen om een geefmoment te zoeken. En die vond ik, in tweevoud zelfs.

VVV-bonnen voor een gezin in zwaar weer

Laatst kreeg ik als beloning voor een middagje schminken 30 euro aan VVV-bonnen. Ik had besloten dat ik die deze maand in zou zetten voor een geefactie. Ik zou er heus wel wat hebberigs van kunnen kopen voor mezelf, maar eigenlijk heb ik alles al wat ik nodig heb. Vanavond las ik de volgende oproep; ik wist dat ik mijn bestemming gevonden had:
"Ik ben voor een vriendinnetje, die door bizarre omstandigheden ( brand / inbraak / faillissement ) geen geld meer heeft en met 15 Euro in de week moet rondkomen met een gezin van 4 personen, op zoek naar kleding voor de kids. [...] Wie heeft er nog wat liggen en helpt mijn vriendin en vooral haar kids!?"
Kinderkleding heb ik niet. Maar ik durf te wedden dat dit gezin de cadeaubonnen beter weet te besteden dan ik. Of dat nou aan kinderkleding is of aan iets anders. Ik heb inmiddels een adres gekregen om de bonnen (anoniem) naartoe te sturen.

Kelly Family-lp voor een fanatieke fan

Daarnaast bood ik een mevrouw die alles spaart van de Kelly Family via haar nichtje een oude lp aan (al was het handig geweest als ik eerst mijn gangkast had doorgespit om te kijken of ik dat ding echt nog wel heb; ik besefte me opeens dat ik dat niet zeker weet).

Via facebook kwam ik net ook deze zin tegen: Today is a gift, that is why it is called The Present
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...