woensdag 20 november 2013

Dag 20 Joke

Dank jullie wel voor de reacties op de vorige post. Ik weet dat het zeker niet gaat om geld geven, maar waar ik vooral mee geconfronteerd wordt door deze actie is de aandacht die de meeste van jullie hebben voor andere mensen. Het vreemde is dat ik de meeste van de dingen die hier genoemd worden als gift al mijn hele leven vanzelfsprekend doe. Ik groet altijd de buschauffeur, bied altijd aan af te wassen als ik ergens gegeten heb, laat voetgangers altijd oversteken enz. alleen doe ik dat niet heel bewust. Het is vanzelfsprekend voor mij, ik hoef daar niet eens bij na te denken. En door jullie verhalen realiseer ik me  dat anderen dat nu bewust doen. Dat is een heel andere intentie. Ik voel er niets bij als ik dat doe, jullie kennelijk wel.
Ook wat betreft ontvangen. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook maar iets ontvangen heb deze maand buiten de bestelling voor de telefoonhoesjes als reactie op een gift in september. Ik geef ook niet om iets te ontvangen, maar verbaas me wel over de bewuste 'ontvangsten' die jullie noemen. En vraag me dan af: ontvang ik inderdaad niets of heb ik het gewoon niet in de gaten?
Het enige resultaat waarop ik hoop voor mezelf door deze actie is het schaarstedenken los te kunnen laten.

Goed, dag 20 dus.
 Vandaag was het weer "Knutselen met Hennie dag" dus mijn gift van vandaag was weer bakken voor Hennie. Citroentaart deze keer. Zie op het bordje voor haar ;-)
Voor een plaid die ze aan het haken is voor haar dochter heb ik haar ook een aantal bollen wol meegegeven uit mijn voorraad.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...