zaterdag 30 november 2013

Dag 29: Grande Finale?

Bijdrage van: Firma Fluitekruid

Dag 29! Officieel de laatste dag van het '29 gifts'- ritueel. Echt een dag om flink uit te pakken, zou je zeggen. Maar helaas werd ik uitgerekend vandaag  nogal moe en chagrijnig wakker, want ik had ontzettend slecht geslapen. Door mijn gewoel en gedraai had ook meneer Fluitekruid slecht geslapen, dus ik deed extra mijn best om vriendelijk te blijven. Ik heb zelfs koffie en een boterham met jam voor hem klaargemaakt; een staaltje zelfoverstijging van heb ik jou daar!

Ook dacht ik er aan om mijn collega een sms-je te sturen en haar sterkte te wensen met de operatie die ze twee uur later zou ondergaan (ze moest aan haar amandelen geopereerd worden, en ze zag er verschrikkelijk tegenop). Het zijn misschien geen indrukwekkende geschenken, maar als je brak bent moet je er toch best een klein beetje moeite voor doen. Verder dan dit soort kleine geefacties kwam het vandaag niet.

Ik stond er vanmorgen alleen voor op het lescentrum, maar na twee broodbaklessen kwamen collega's van de kinderboerderij me helpen, waardoor ik snel klaar was met het opruimen van alle meel- en deegtroep. Echt superlief van ze! Ze hielpen ook nog met het voeren van de dieren in het andere leslokaal.


's Middags liep ik door een drukke winkelstraat. Een Zwarte Piet collecteerde voor Stichting BeSt, dus ik deed een donatie. 
Het begon hard te waaien, en er kletterde een fiets om. Alle winkelende mensen liepen met een grote boog om de fiets heen; het was tenslotte hun fiets niet, en op de helft van de stoep was nog loopruimte.



Zoiets kan ik nu uiteraard niet meer laten passeren, ik heb hem weer overeind gezet, op zo'n manier dat hij niet zo snel opnieuw kon omwaaien. Een actie van niks, natuurlijk, maar in een stad als Rotterdam best bijzonder.

Na het avondeten haalden meneer F. en ik eerst wat slaap in. Weer helemaal opgefrist onthaalden we de buurman en - vrouw in het huis van meneer F., met bier, wijn en nootjes. Daarna zouden we naar The House Of Swing gaan, een dansfeest in de Schouwburg met muziek uit de jaren 30, 40 en 50. 


Terwijl de buuf en ik ons aan het optutten waren, vertelde ze dat er zo meteen nog een vriendin langs zou komen. Ze had namelijk een gegadigde gevonden voor het kaartje dat ik over had (had ik een tijdje geleden gekocht voor een jarige vriendin, maar die was vandaag ziek geworden). Even later belde de vriendin van de buuf aan. Ze kwam er gezellig bij zitten, bedankte me voor het kaartje, en vroeg hoeveel het kostte. Ik snapte uiteraard niet waar ze het over had... Weg, met die portemonnee!

Dat vond ik wel een mooi cadeau ter afsluiting.

Toen heb ik het geven even gelaten voor wat het was, en ben lekker de dansvloer onveilig gaan maken. Het was een geslaagd feest!
Iedereen was mooi in stijl gekleed, je kon de Lindy Hop leren dansen en .... je haar laten doen.

Een diva-kapsel en gratis bitterballen waren fijne cadeaus aan mezelf!




En de Geefmaand? Die gaat uiteraard gewoon door. Geefjaar, Geefleven... What the hell, we zijn nou toch al lekker bezig!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...