zaterdag 16 november 2013

Onny's Geefmaand dag 12 t/m 15

Dag 12

Geven
Toen ik vandaag Lobbes uit liet in het park zat ik aan de andere kant van het slootje een man aan zijn tuin werken. Ik ga hem een complement dat het er goed uit zag.

Een medecursist van de hondenschool, waar ik samen met Lobbes behendigheid doe, stuurde me een bericht met de vraag of ik snack zelf droogde voor Lobbes. Ja dat doe ik. Ze kreeg een droger en wilde graag wat meer weten hier over. Ik heb eerst een tijdje zitten appen en daarna nog een tijdje aan de telefoon gezeten. Hopelijk heb ik haar weer een eind op weg geholpen. Ook heb ik haar nog aangegeven als ze hier nog vragen over had ze deze altijd bij me kon stellen.

Ontvangen

Als ik vanochtend beneden kom zie ik Lobbes zo lekker op de bank in onze kussens liggen. (Eigenlijk mag hij dit niet, maar ach hier smelt je toch gewoon voor. Te minste ik wel) Ik had zelf het dekentje, waar hij op mag liggen als we thuis en beneden vergeten weg te halen dus....

Ik heb gewoon nog even een lekker dekentje over hem heen getrokken. Hij genoot er ook zichtbaar van.

Toen ik van ochtend op weg ging naar mijn werk zat ik op de hoek (die staan er bijna iedere dag, want dat wachten ze hun vrienden op om samen naar school te fietsen). Ze stonden met ze alle met hun mobieltjes in de hand een kant op te kijken. Toen ik de bocht maakte zag ik waar ze naar aan het kijken waren. De mooi opkomende zon. Een geschenk wat me gegeven werd door de jeugd anders had ik alleen mijn zonnebril opgezet en gewoon doorgereden zonder in echt in me op te nemen. Heerlijk. (helaas is de foto niet zo mooi als ik het zelf zag)

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat Lobbes veel van mijn geniet/ontvang momentjes verzorgt

Dag 13

Geven
Ik trakteer mijn vriendin op een koppie thee met een gebakje als we gezellig een ochtendje aan het winkelen zijn bij een van de groene warenhuizen.

Ik geef mezelf een middagje rust. Ik haak een beetje en lees even heerlijk wat blogjes.

Ontvangen
De dochter van mijn vriendin maakt voor mij een mooie tekening, toen we even een koppie thee drinken waren, op het scherm. Een heerlijk geniet momentje om haar zo bezig te zien.

Ik ontvang een middagje doen wat ik wil. Dit wil ik toch echt vaker doen.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat me-time toch wel heel belangrijk is. Dus deze wil ik voor mezelf toch wat meer invoeren.

Dag 14

Geven
Vandaag ben ik duidelijk met andere dingen bezig geweest en voor mijn gevoel dan ook weinig gegeven. Oke ik heb een collega een knuffel gegeven (omdat we het beide konden gebruiken), Lobbes geeft een knuffel gehad, maar verder? Verder heb ik niets gedaan. Morgen maar kijken of we niet wat extra kunnen geven ;-)

Ontvangen
Vanochtend had ik een heerlijk knuffelmomentje met Lobbes.

Mijn collega stelde voor een hond niet uit te laten, omdat ze het niet zag zitten. (veiligheid voor alles natuurlijk) Alleen kon ik het niet, maar ik was eigenlijk wel blij met dit geschenk van haar, zodat ook ik het niet hoefde te doen. Deze hond is vol energie en kost je dan ook veel energie. (Ik had mijn energie voor deze dag nog nodig, omdat ik later nog een sollicitatiegesprek zou hebben.)

Ik kreeg een telefoontje dat ik voor een 2de gesprek mag komen. Mij eerste sollicitatiegesprek van vandaag was dus goed verlopen.

Afgeslagen
Niets begin ik het nou te leren?

Geleerd
Dat als ik druk in mijn hoofd ben ik minder ruimte heb om te geven en te ontvangen.

Dag 15

Geven
De schoonmaakhulp is op zoek naar een ladder, zodat ze het trappengat in haar nieuwe huis kan schilderen. Ik bied haar mijn ladder aan, maar geven aan dat ik hem niet met mijn auto kan vervoeren. (daarvoor is hij te groot of mijn autootje te klein) Ze wist wel iemand anders en zou hem vanmiddag wel komen halen. (achteraf was het niet nodig van een vriend van haar had al een ladder geregeld voor d'r) Dus geen echt geefactie of wel?

Een gezellig praatje gemaakt met een meneer. Die met zijn rollator liep.

De buurman een complement gegeven na dat hij de hele ochtend zwaar had lopen ploeteren in de tuin, omdat hij een nieuwe haag ging plaatsen.

Ontvangen
Tijdens de revalidatiesessies (ik had er vandaag 3) leer ik te voelen, te ontspannen en zie ik dat ik meer naar mijn gevoel MOET (ja ik moet weer iets, maar nu in het positieve) gaan luisteren.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat voelen me op dit moment verder gaat brengen dan doen, maar ja hoe doe je dat als je het voelen uitgeschakeld hebt? Leren voelen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...