zondag 24 november 2013

*) Lieke geeft nog steeds (weg)

Dag 22

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> glimlach aan en praatje met onbekende vrouw bij supermarkt
> praktische kadootjes aan iemand die dat kon gebruiken
> cappuchino getrakteerd
> iemand de tijd gegeven om in diverse boekwinkels rond te struinen
Aan mijzelf gegeven:
> de tijd om met iemand de middag en avond door te brengen, zonder iets te hoeven.

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ bezorgkosten/ fooi bij pakketaflevering
+ navigatie systeem, waar ik super blij mee ben
+ uit eten, oa heerlijke vega linzensoep en een vega groenteschotel uit de oven
+ de mogelijkheid om in het restaurant waar we aten een event te organiseren

*********************************************************************************************


Dag 23

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
>telefoontje met mijn jarige moeder
Aan mijzelf gegeven:
> rustige ochtend zonder iets te hoeven
> lekker gerecht in restaurant savonds
> savonds een serie kijken met met mijn huisdier, thuis tv, bank

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ tijd om te vertellen wat ik deze week heb meegemaakt
+ begrip, humor
+ samen uit eten
+ tips voor mijn toekomst

*********************************************************************************************

Dag 24

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> glas naar de glasbak en plastic naar het plastic verzamelpunt gebracht, zowel voor mijzelf (ruimte in huis) als voor buurvrouw die slecht ter been is
> er stonden bij het statiegeldpunt lege flessen die in de glasbak horen, die heb ik meegenomen en in de glasbak gedaan. (een mevrouw die een kratje bier kwam inleveren keek mij zeer verbaasd aan en ik glimlachte en gaf geen verklaring, toen ik wegliep hoorde ik haar hardop iets zeggen over een goede daad van vandaag.)
> onderweg kwam ik een vrouw tegen die in de tuin heel veel bladeren in een grote zak wilde doen, ze kwam handen te kort. Op de vraag of ik zou kunnen helpen kreeg ik een nee dat lukt me wel alleen... dus u neemt mijn hulp niet aan? nee was haar antwoord. 
Goed, dan laat ik mijn daad... wel een praatje en een mooie dag gewenst.
> in het diepste geheim heb ik een boek vol met warme wensen bij iemand die ik ken door de brievenbus gedaan, geen briefje (ivm handschrift) of verdere aanwijzing.. weggeven en niet weten wat er zal gebeuren.
> praatje met mevrouw die haar overleden man vandaag erg miste, ze liep met haar hond buiten en ze wilde haar verhaal graag kwijt, ondertussen heb ik de hond geaaid en een rustgevende onopvallende massage gegeven, en ik kreeg veel aandacht van de hond terug... dat was dus niet onvoorwaardelijk...

Aan mijzelf gegeven:
> een rustige ochtend en middag, ik heb een boek uit kunnen lezen.
> een fietstocht zonder dat mijn gsm af kon gaan, die lag namelijk thuis
> voor meerdere dagen (vegetarisch) gekookt, makkelijk voor komende week
 en ook in mijn achterhoofd had ik dat ik eten weg kan geven.

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ inzicht, een schrijfmoment waardoor ik makkelijker een lastig gesprek aan kan gaan
+ oprecht dankjewel voor het wegbrengen van plastic en lege flessen
+ de mogelijkheid  gratis voor een periode gebruik te maken van een laptop met een ander besturingssysteem, totdat ik een andere laptop kan aanschaffen.

*********************************************************************************************


Geven kan alleen als de ander wenst te ontvangen. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...