woensdag 13 november 2013

Lieke's weggeefdagen 11, 12 en 13

Dag ELF

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> Persoonlijke boodschappen op social media, met een gelukswens er in.
> Kaartjes aan diverse mensen op de post gedaan
(beterschap, verjaardag, ik leef met je mee, wees trots op jezelf!)
> Statiegeld-bon gedoneerd aan goed doel in de supermarkt
> Direct een telefoontje gepleegd nav een mail, ik gaf persoonlijke aandacht!
Aan mijzelf gaf ik vandaag:
Een gezonde maaltijd en een heerlijk toetje


In dankbaarheid ontving ik: 
- Snelle oplossing betreffende geldkwestie
- Mogelijke oplossing voor werkgerelateerd vraagstuk
- Informatie over iets wat mij dwars zat
- Bloembollen in pot van buurvrouw
- 's-avonds ging ik een stuk fietsen, het bleef droog
- Loede feedback van andere mensen die ook aanwezig waren bij een herhalingsles
- lieve sms'jes



Dag TWAALFVandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:

> ik leende mijn spiegeltje uit aan een dame die uitgelopen make-up had door de regen

ook gaf ik haar een reinigingsdoekje, die ze met een lach ontving
> 2 keer thee, 1 keer koffie voor 3 personen gehaald
> "bewaking" een man laadde zijn gsm op in een openbare ruimte, ik lette op zijn toestel
> mijn inzet, oprechtheid, openheid en luistervaardigheid.. tijdens een bijeenkomst
> oprechte liefdevolle aandacht voor mijn huisdier
Aan mijzelf gaf ik vandaag: 
- De tijd en mogelijkheid om dingen uit te spreken die mij dwars zaten
- Inzicht in mijn werkelijke gevoelens, mijn kwetsbaarheid.
- Relaxtijd
- 's-Avonds een rustige avond, ik ging niet weg


In dankbaarheid ontving ik: 
> Verfrissende plensbui
> Kopje thee
> Hulp bij het in elkaar zetten usb stick, die uit elkaar was gevallen
> Redding van twee mensen die mij hielpen toen ik benaderd werd door een agressieve man
> Hulp van een secretaresse die werkt bij een organisatie waar ze alleen op afspraak werken, zij week af van het beleid waardoor iets meteen geregeld werd.
> de printer deed het niet op een plek in de bieb, ik mocht gebruik maken van de personeels-pc waardoor ik tijdig en goed voorbereid naar mijn afspraak kon vertrekken


Dag DERTIEN

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> app-je aan jarige vriendin met veel hartjes er in
> aangeboden dat ik een zware doos met boodschappen zou dragen voor een mevrouw die liep te puffen. ze nam mijn aanbod helaas niet aan.
> aangeboden dat 2 bekenden van mij vanavond spontaan naar de bios konden en dat ik zou oppassen op hun dochter. De moeder had geen puf vanavond. Nu heb ik een afspraak gemaakt dat ik dit gezin kan ontlasten door de dochter op zaterdagmiddag op te halen van een wekelijkse activiteit. Leuk en nuttig!
> mijn zus gebeld en oprechte aandacht gegeven, 
ze had vandaag een ongelukje en we hebben even gekletst.
Aan mijzelf gegeven:
- Tijd om wakker te worden
- Tijd om dingen te regelen
- Tijd om me goed voor te bereiden voor een event morgenavond


In dankbaarheid ontving ik: 
> Bemoediging, troostende woorden van iemand inzake een persoonlijke kwestie
> Een winkelmandje van een man (bijna gevraagd of hij meedoet aan deze geefmaand?)
> Lief telefoontje 
> Leuke berichtjes van mensen (sms en facebook)


Bijna op de helft:
Door bewust te blijven (weg)geven hou ik beweging in de op gang gekomen stroming!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...