maandag 18 november 2013

Post & Kikker leest!

Ik heb een penvriendin in Australie, al meer dan twintig jaar delen we lief & leed per brief. Zij is twee keer in Nederland geweest, ik een keer daar. Op haar bruiloft, heel bijzonder! In de loop van de tijd is het contact minder intensief geworden, voorheen stuurden we elkaar iets om de twee maanden ofzo, nu is het twee keer per jaar. Een keer met onze verjaardagen (we zijn allebei in mei jarig) en met de Kerst. Niet erg, zo gaat dat. Mijn Kerstkaart is altijd te laat... Ik wil er dan een leuke, lange brief bijdoen en dat komt er iedere keer niet van... Mijn kaart gaat dan zo net voor de Kerst weg. En dat terwijl hun holiday season al ver daarvoor begint, want ja, zij hebben geen Sinterklaas en beginnen dus veel eerder dan wij. Nou heb ik gisteren in een keer een hele lange brief geschreven! Met alle nieuwtjes en de beste wensen. En omdat ik zo lekker bezig was, heb ik een aantal andere mensen ook een kaartje geschreven. Sorry mensen, geen brief! ;)

Vandaag geef ik jullie een aantal boekentips. Ik deed toch mee aan Kikker leest!? Inmiddels heb ik van twee dames hun tips gekregen, het lijkt erop of de derde inzending verloren is gegaan.. Jammer! Dit zijn de tips die ik kreeg:

  • Jonathan Strange & Mr. Norrell van Susanna Clarke. Het grappige is dat dit boek al jaren ongelezen bij mij in de kast staat. Hier heb ik dus heel veel zin in!
  • Terminal World van Alastair Rynolds.
  • Alles van David Mitchell.
  • The World according to Garp van John Irving.
  • De donkere kamer van W.F. Hermans.
  • De vrouw die ik nooit was van Majgull Axelsson. 
Het zijn allemaal boeken die ik nog nooit gelezen heb, leuk! Ik ben heel benieuwd, van sommige had ik wel eens gehoord, maar sommige ook helemaal niet.

Dit zijn de tips die ik naar mijn medeboekenwurmen gestuurd had:
  • De Vrouw van de Tijdreiziger van Audrey Niffenegger.
  • De Boekendief van Marcus Zusak.
  • Het Nachtcircus van Erin Morgenstern. 
Ik vind ze alledrie magisch.. Echte aanraders! Dus mocht er nog een plekje zijn op de verlanglijst voor de Goedheiligman of Santa... Zeker erop zetten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...