donderdag 14 november 2013

Bijna op de helft

Bijdrage van Margriet

Echt spectaculaire geefacties heb ik niet gehad. Ik breng op het moment de Bijbelse dagboekjes 2014 rond binnen onze gemeente. Samen met nog 2 vrouwen. Ik coördineer dit. Altijd een gepuzzel. Mensen die er toch wel eentje willen en niet hebben besteld. Vorig jaar 10 mensen die ineens niet meer wilden. Dan moet ik ze maar weer verkocht zien te krijgen. Gelukkig weet die andere vrouw altijd wel weer de boekjes te slijten.
Deze keer heb ik heel vriendelijk gereageerd en gedaan alsof ik er nog genoeg over heb. Ik bestel wel weer bij.
Wel gezellig dat ik nu bij veel mensen op bezoek kom en daar lekker mee kan kletsen of even hun nieuwe huis bekijken. Gister heb ik wel de gesprekken wat korter gehouden, anders ben ik met kerst nog bezig;)

Op de vereniging heb ik gisteravond bewust anderen aan het woord gelaten. Zodat ik zelf minder op de voorgrond treed.

Iemand vroeg me om de Blue Band zegeltjes en die heb ik haar gegeven. 
Verder zocht ik nog kleurboeken op voor mijn moeder, die heeft ze nodig voor eenvoudige afbeeldingen.

Ik regelde dat mijn man bij iemand op visite ging. Het was er al tijden niet van gekomen om bij hem langs te gaan. Deze week is dat eindelijk weer eens gelukt.

Het cadeautje voor mijn nieuwste neefje is eindelijk af. Ik heb het aan zijn ouders gegeven.
Op mijn blog kun je er meer over lezen. Ik laat het hierbij bij één foto. Voor de naaisters onder ons, meer foto's staan op mijn blog.
Het was mijn eerste broekje (en gelijk maar met zakken) dus het kostte me wel wat tijd. Maar het resultaat vind ik zelf super. Omdat ik niet op naailes zit, moet ik alles nog goed leren. Gelukkig kan mijn moeder goed naaien en helpt ze me. Ze heeft ook een lockmachine, dus dat is helemaal makkelijk met tricot.

Verder heb ik besloten dat ik elke maand een nieuw idee wil bedenken/uitwerken voor het goede doel. (Bazar van de kerk en steunfonds voor mijn broertje en schoonzus die  zich voorbereiden op hun uitzending.) Via Pinterest heb ik wat ideeën/patronen bij elkaar gepind. Die ga ik de komende tijd uitwerken. Ik kan namelijk niet zo goed tegen ongepland last-minute werken.
Als ik elke maand iets doe heb ik tegen de tijd van verkoping (april voor broertje en november voor bazar) wel weer wat af.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...