zaterdag 16 november 2013

Dag 16 Sinterklaas in het land

Zaterdag is Sinterklaas in het land gekomen. En dat geeft wel mogelijkheden om weg te geven.
Zo heb ik nogal wat pieterbroekjes liggen op zolder en ik bedacht dat ik die kon inpakken en bij de basisschool en het kinderdagverblijf in de brievenbus kon doen. De pieterbroekjes worden graag gedragen door de kinderen, maar gaan ook wel kapot met het aan en uitdoen.

Vandaag heb ik in de bibliotheek geholpen met folders opruimen die door een paar pubers op de grond waren gegooid. Ze waren een beetje baldadig. Ik hielp het personeel, anders moeten zij het opruimen.

Voor een gezin hier om de hoek bedacht ik wat mogelijkheden hoe zij, met hun beide banen, toch hun zoon konden helpen die een enkel verstuikt had en elke dag van en naar school gebracht moest worden. 

Ik heb wel eens het idee dat geven een beetje soft gevonden wordt. Hebben jullie dat ook ?
In deze assertieve, kom-op-voor-jezelf samenleving wordt het niet altijd begrepen.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...