woensdag 13 november 2013

De zinkende surfer constateert :2 down, 2 to go.

Ja, het is weer woensdag en dan maak ik altijd mijn planning voor het weekend en de werkweek die erop volgt. Bij mij begint het weekend namelijk al op donderdag avond dus ik wil mij daar op woensdag alvast op voorbereiden. Naast mijn maaltijd-planning met boodschappenlijstje maak ik deze maand ook een geef-planning met dito lijstje voor de komende week. Ondertussen zijn er alweer 2 weken voorbij en komen er nog 2 weken aan. Tijd voor een tussenstand:

Wat hebben we gedaan: iedere dag meerdere geef acties ondernomen. Maar ik heb in mijn agenda steeds één dagtopper genoteerd. Anders weet ik aan het eind van de maand niet meer wat ik nou gedaan heb.
Voor de komende week heb ik een paar leuke acties op mijn lijstje. Ik heb voor het hele kantoor chocolade Zwarte Piet en Sinterklaas poppen gekocht. Die zet ik maandag ochtend op de bureaus van mijn collega’s. Ik denk dat er wel wat commentaar op gaat komen, maar dat ze het stiekem toch wel grappig zullen vinden.  

Wat heeft het opgeleverd: De geef maand begon meteen met een cadeautje voor Moi. Ik kreeg het boek 29 geschenken, beschikbaar gesteld door de Firma Fluitenkruid, toegestuurd door mevrouw Pardoes. Ik was meteen onder de indruk van deze gulheid en de mooie namen. Dat wou ik ook! Gul zijn en een mooie naam. Daarna ben ik onder de naam De Zinkende Surfer mee gaan doen aan dit blog. En ik kreeg tips van de Verdubbeldame over hoe je een blog moest schrijven. Ik dacht dat het op dezelfde manier werkte als Facebook, maar hier zijn weer nieuwe regels. Inmiddels gaat het wat beter in het maken van blogs maar ik krijg nog niet zo’n mooie kop erboven als de rest van de bloggers. Toch zie ik dit ook als een geschenk voor mij, mijn eerste stapjes op het blog onder de bezielende leiding van de Verdubbeldame.
 Door het lezen van het Geef Maand Novermber Blog kreeg ik de tip van de Firma Fluitenkruid om een abonnement te nemen op Gelukkig. Deze zakelijke huisvrouw schrijft blogs over onderwerpen die mij zeer aan het hart gaan zoals de thuis management planner. ( geen idee dat mensen nog gekker zijn dan mij en nog meer tijd stoppen in het plannen) en minimalistische garderobes. Ik kijk uit naar mijn eerste exemplaar van Gelukkig. In een stukje van de Verdubbeldame werd ik mij gewaar van Den Haag Cares. Ik heb daar eens rondgekeken en ik heb mij opgegeven om een dagje post te gaan openen voor mensen die daar zelf tegenop zien. Vroeger had ik het idee om in de schuldhulpverlening te gaan werken en zo kan ik daar nu een kijkje in nemen. Ik ben benieuwd hoe ik het vind maar ik ben nu al blij dat ik deze ervaring op kan doen.

 Ik kreeg dankbaarheid van vrienden voor de cadeaus die ik hun gaf. En ik kreeg een betere relatie met mijn collega’s omdat ik koffie haalde en in de pauze een boodschap deed. Bovendien mag ik nu voor een partner van kantoor zijn plaats innemen in een interessante kring nu hij een keer verhinderd is en neemt een andere partner me mee naar een netwerkborrel met boekenpresentatie.
Ik heb weer eens tijd gegeven aan mijn Little Free Library. Het dakje is weer vastgezet, met houtlijm deze keer op aanraden van een vriend en ik heb magneetsluitingen gemaakt in het andere kastje. En deze week zat er in de Little Free Library een exemplaar van Sigmund 9e sessie.  Dat is mijn lievelingsstrip! Wat me alleen intrigeerde was dat er een stempel  van een advocatenkantoor in stond. Wordt de Library nu gesponserd door dit advocatenkantoor? Of heeft een cliënt van het advocatenkantoor die wat moeite heeft met eigendomsverhoudingen, dit boek meegepikt en wroeging gekregen en het boek daarom gedoneerd aan de Library? Het zal wel altijd een raadsel blijven.

Conclusie: Zoals je wel zult verwachten na het voorgaande is mijn conclusie: Vooral zo doorgaan!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...