woensdag 27 november 2013

*) Lieke geeft weg en neemt (rust)

Dag 25

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> Breiboek besteld voor buurvrouw, en een oproep gedaan in een facebookgroep zodat de breiboeken mijn kant op kunnen komen, en dat ik daar mijn buurvrouw weer blij mee maak.
> oprechte aandacht aan een lieve hond, samen gespeeld op een groot veld
> Luisterend oor
> mijn oprechte aandacht tijdens een telefoongesprek

Aan mijzelf gegeven:
> een rustige ochtend, zodat ik het gevoel had dat ik een extra weekend-dag had

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ de mogelijkheid om met een snelle hond naast de fiets 5 km te fietsen en lekker te spelen
+ het contact met een lieve vriendin die ik *veel te* lang niet gesproken had
+ de rust van vandaag

-----------------------------------------------------------------------------------------

Dag 26

Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
> ik bracht mijn buurvrouw vandaag naar een ver weg wijk (in haar beleving) op die manier hoefde zij niet naar de bushalte te lopen (die verplaatst is)
> Een telefoontje met iemand die het op dát moment nodig had
> Mandje aan een mevrouw in een supermarkt (die snapte niet waarom?)
en mijn glimlach erbij (als bonus, dit speelde zich niet af in de AH)
> Een enorme schone leefomgeving aan mijn huisdier, het is altijd netjes, maar nu nam ik de tijd om ook de verborgen hoekjes te doen. Ook heb ik hem veel aandacht en wat lekkers gegeven.
> het breiboek belandde vandaag in mijn brievenbus, meteen uitgepakt en met een briefje in de brievenbus van mijn buurvrouw gedeponeerd. ze was er heel blij mee zo bleek uit het sms-je
> spontaan een kaartje gemaakt voor iemand die het nodig had, een tekst bedacht, geschreven en wat plak en knipwerk.. met dank aan een regenboogkaart die iemands dochter gemaakt had en we voor dit we-denken-aan-jou, en steunen je in deze zware tijd, project mochten gebruiken. 

Aan mijzelf gegeven:
> rust en tijd
> ik heb een deelname kaartje weten te bemachtigen voor een busreis naar een stad waar een kerstmarkt wordt gehouden. Dat heb ik nog niet eerder (alleen) gedaan.
> aangegeven dat ik met flinke hoofdpijn bij een overleg zat, 
de social talk even achterwege gelaten en nadat we al het nodige besproken hadden, ben ik tijdig naar mijn eigen huis gegaan

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
+ lieve woorden, steun 
+ Hulp bij het vinden en bijvullen van de koelvloeistoftank
+ positieve reacties op mijn aanmelding als vrijwilliger in de wijk
+ lieve sms'jes
+ begrip voor het op tijd naar huis gaan bij overleg
+ Lievelingsliedje op de radio toen ik ging slapen

---------------------------------------------------------------------------------------

Dag 27. Ik geef me vandaag VRIJ van het geven, 
dat heb ik 1x eerder gedaan, dus ik loop 2 dagen achter. 
Met opzet doe ik dat. Ik merk namelijk dat ik nog net binnen de grenzen van mijn kunnen heb gegeven. Uit de bocht vliegen, over de kop gaan, dat ligt op de loer. Indien ik vanuit overvloed kan geven dan kost het mij geen energie, momenteel geef ik mezelf rust zodat ik op adem kan komen.

Ik wens jullie een mooie geef-dag, graag tot snel.
*) Lieke
----------------------------------------------------------------------------------------

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...