woensdag 6 november 2013

Dag 6: Keukenapparaat en Pauluskerk

Bijdrage van: de Verdubbeldame

Mijn buurmeisje kwam vanavond op de thee. Wandelen stond als optie op ons programma, maar een blik naar buiten deed ons beslissen op de bank te blijven hangen en per persoon vier koppen thee naar binnen te gieten. Ze had net die dag slecht nieuws gekregen, en ik hoop dat ik uitlaatklep en afleiding heb kunnen zijn.

Voor ze kwam had ik ijverig mijn veel-te-veel-delige sapcentrifuge/blender/hak/maal-apparaat afgewassen en schoongeboend, omdat ik het haar wilde aanbieden. Nu ik zelf over de rolls royce onder de sapmachines beschik (de rode slow juicer op de foto) stond al dat plastic en metaal werkeloos in de kast. Zoals ik al vermoedde wilde ze het ding erg graag hebben. Allebei blij!


Ik bereidde me vandaag ook voor op toekomstige geefacties. Vanochtend las ik een nieuwsbericht over het groeiend aantal uitgeprocedeerde asielzoekers die in Rotterdam op straat leven, en die voor hulp aankloppen bij de Pauluskerk. Kon ik wellicht iets voor hen doen? Het is niet groots, maar aanstaande zondagavond ga ik in de Pauluskerk meehelpen tijdens de spelletjesavond. Ik schreef me vandaag in op die eenmalige vrijwilligersactiviteit die via RotterdamCares werd aangeboden. Misschien trouwens een goede tip voor anderen die tijdens de Geefmaand eens op een bijzondere plek de handen uit de mouwen willen steken. Via de plaatselijke afdelingen van NederlandCares kan je dus een dagdeel in de Pauluskerk helpen, maar ook bijvoorbeeld pannenkoeken bakken voor ouderen, verjaardagstraktaties inpakken voor kinderen die van de voedselbank afhankelijk zijn, lol trappen met verstandelijk gehandicapten en nog veel meer. Ik stuurde vandaag ook een mailtje naar WilskrachtWerkt, een Rotterdamse bemiddelingsorganisatie voor eenmalig vrijwilligerswerk waar ik sta ingeschreven, of er nog activiteiten zijn waarbij ik me nuttig kan maken.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...