donderdag 7 november 2013

WegGeefDag 4, 5 en 6 en een stukje van 7 / * Lieke

*
Dag 4 
Door mijn dankbaarheid telkens zichtbaar te maken, of uit te spreken,
ontstaat er een niet te stoppen stroom.


Op deze dag gaf ik onvoorwaardelijk:
- mensen voorrang of een gulle glimlach in het verkeer. Een voetganger in de regen, een fietser op een gevaarlijke plek en een vrachtwagenchauffeur die een krappe bocht nam.
- een medeweggebruiker bood ik de kans om mij in te halen, zodat ik geen last meer had van de felle, verkeerd afgestelde lampen. * Later realiseerde ik... dit had ik niet onvoorwaardelijk had gegeven> dit was in mijn eigen belang, of nee, het was een mooi cadeautje aan mezelf *.
- mijn huisdier verse munt, daar is hij dol op en heb zijn nagels laten knippen door de dierenartsassistente. 
- mijzelf een warm voetenbadje en daarna een voetmassage

In dankbaarheid ontving ik vandaag:

- de mogelijkheid om de afspraak bij de dierenarts te verzetten, zodat ik eerder terecht kon, waardoor ik met pauzes tussen mijn afspraken door deze dag met minder haast/ tijdnood kon beleven.

- Opstaan en naar bed gaan met lievelingsliedjes op de radio.

- De mogelijkheid bij een vriend posters te ontwerpen en af te drukken. 

(bonus: 2 pennen met een ingebouwd lichtje, dankjewel)

- De snelle toezegging dat ik terecht kan in een ruimte aanstaande zaterdag.

- Goed bericht over iemand die in het ziekenhuis ligt, het gaat gelukkig al beter!

- 5x een vrije, legale parkeerplek in een overvolle straat.... verdeeld over deze hele dag

- Een uitnodiging voor een mooi feest in februari 2014


Met een sprankelend 
gevoel sloot ik deze dag af, geven is een onderdeel van mijn leven!


*
Dag 5 
Door bewust(er) te geven, voel ik me dankbaarder!

Deze dag gaf ik onvoorwaardelijk:
- Een gevonden muntje van 0,20 aan een onbekende vrouw in de bibliotheek. Geen idee wat ze met het geld zal doen. (me dunkt geen drugs) "op een doorsnee dag" vind ik geen geld, vandaag had de tip uit het boek te maken met geld. Ik geloof dan niet in toeval ;-)
- Voedsel: 1 pastinaak, 1 mijraap, 1 rijpe avocado, 1 zak met krentenbollen aan een moeder met 3 kinderen. Zij haalt wekelijks haar eten bij de voedselbank. Ik ken deze vrouw nu langer dan een jaar en voor haar is het moeilijk te ontvangen. Ik heb al een tijdje geleden gezegd dat zij kan oefenen om in de ontvangst-modus te staan. En telkens heel duidelijk heb ik laten weten:
ik hoef er écht niets voor terug! 

- aan mijzelf: een uur ontspanning in de sportschool (op een massage hydro-jet bed)



In dankbaarheid ontving ik vandaag:
- 4 liedjes van mijn favoriete band op de radio (ik werd heel blij wakker)
- een warme chocolademelk
- de mogelijkheid om te netwerken, via via workshops aanbieden, visitekaartjes neerleggen op een centrale plek én naamsbekendheid.
- dat iemand een taak op zich neemt, wat mij veel tijd en werk zal besparen


Conclusie: Dit was wederom een mooie dag, met bewuste(re) geef- en ontvang momenten.


*
Dag 6 
Door flexibel te zijn in het geven, zal ik flexibeler worden als mens.

Op deze dag gaf ik onvoorwaardelijk:
- Voorbereidingstijd ivm workshop.
- Een uur eerder dan afgesproken een energieke workshop.
- Een dikke en oprechte knuffel aan 2 mensen die ik niet zo vaak zie.
- Mijn tijd om een zeer uitgebreid telefoongesprek te voeren.
- Mijn inzet tijdens een voor-gesprek ivm een activiteit volgende week.
- Aan mijzelf: 40 minuten rust & een gezonde maaltijd:
met knoflook er in en een heerlijk groot glas verse muntthee als toetje

In dankbaarheid ontving ik vandaag:
- Advies over hoe ik mezelf in de markt kan zetten en hoe ik het beste om kan gaan met concurrentie
- Informatie over het omgaan met collegae in dezelfde branche (geldkwesties)
- 0,10 cent die ik tekort kwam bij het betaald parkeren. Ik heb me natuurlijk bedankt en bijna had ik de vraag gesteld of deze persoon ook meedeed aan de november geefmaand? 
- In een overvolle straat nét dat ene parkeerplekje vinden, speciaal voor mij, ons.
Ik reed in de auto van een vriend, en reed vol overtuiging door de wijk, totdat ik na een paar minuten al, dat ene plekje had gevonden! Vriend verbaasde zich (ik straalde...en was vrolijk) 
- De complimenten van de dames van een team, die niet wisten dat zij een workshop gingen doen, hun enthousiasme en inzet. 


Conclusie: door flexibel te (kunnen) zijn, en mijn grenzen te bewaken, is het geven vandaag makkelijker gegaan dan ik van te voren had gedacht.


**
Start dag 7
Ik maak bewuste(re) keuzes zodat ik liefdevol, stralend en gelukkig leef.

Onvoorwaardelijk (weg)geven:
- een kaartje per post aan een onbekende man. 
Hij wacht al een aantal jaar in een revalidatiecentrum op een donorhart
- Een beterschapskaart aan een zieke bekende van mij
- Rust aan mijzelf, de tijd om uit te rusten van alle drukke bezigheden (en me op te laden voor de momenten waar ik energie voor nodig heb)
- een vriendin de gelegenheid geven om te werken (ik let op haar kinderen, straks haal ik ze van school, kook& eet met hen en breng ze naar bed)

In dankbaarheid ontvang ik/ en conclusie van deze dag (nr 7) schrijf ik later .

**
Update: 
De dagen in deze weggeefmaand vliegen voorbij. Ik heb elke dag plezier en het is best druk omdat ik verschillende activiteiten organiseer en uitvoer. Voor het weggeven maak ik tijd. het -weg-geven is een onderdeel van mijn huidige leven (geworden). Ook kan ik beter ontvangen en mijzelf wat geven (gunnen). Het lezen van de andere blogs inspireert mij. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...