zondag 10 november 2013

Lieke met Lef (deel van) dag 7, 8, 9 en 10

Dag 7 

Ik maak bewuste(re) keuzes zodat ik liefdevol, stralend en gelukkig leef.
Vandaag heb ik onvoorwaardelijk (weg)gegeven:
Een kaartje per post aan een onbekende man. 
Hij wacht al een aantal jaar op een donorhart.
Een kaart aan een momenteel zieke bekende: Beterschap 
Rust aan mijzelf, tijd om uit te rusten. 
Tijd en inzet: een goede vriendin de gelegenheid geven om te werken, zowel overdag als ´savonds.
De kinderen heb ik van school gehaald, thee gezet, gekookt, tafel gedekt.
Vriendin was welgeteld drie kwartier thuis. Vaatwasser in en uitgeruimd. 
Alle kinderen net iets te laat naar bed gebracht :-) 
Oprechte aandacht aan ieder kind gegeven, voorgelezen en een kus of een welterusten knuffelPotje scrub aan die hardwerkende vriendin.

In dankbaarheid ontving ik: 
Het enthousiasme en de eetlust van de kinderen.
De hulpvaardigheid bij het zoeken naar keukengerei.
Vertrouwen, een aai van de jongste over mijn wang bij het naar bed brengen
Dikke knuffels van alle kinderen en moeders dankbaarheid.


Conclusie van deze dag
Geheel in het teken van onvoorwaardelijk geven, heb ik me ingezet voor een heel fijn gezin. Door oprechte aandacht aan ieder kind te kunnen geven, heb ik intens genoten.



Dag 8 Ik blijf geven & verleg mijn grenzen (binnen mijn kunnen en lef)

Op deze dag gaf ik onvoorwaardelijk:

- Tijdens een landelijk evenement wilde een mevrouw graag haar e-mail lezen, vroeg zich af waar zij kon internetten. Ik had mijn laptop bij me, en leende die uit aan haar. Zij was blij & verbaasd.
- Ik heb de (klap) stoel naar beneden gehouden voor een mevrouw in een theaterzaal
- Een potje scrub aan de vrouw met wie ik heen en terug kon rijden.


In dankbaarheid ontving ik vandaag:

- De heen- en terugrit naar een landelijk evenement
- Een kopje thee
- De mogelijkheid om mijn verhaal te doen op een podium
(meer naamsbekendheid en ik toonde lef)
- De rust in de auto op de terugweg
- Een ongestoorde avond thuis met mijn huisdier bij mij binnen aai-bereik
- Dankbaarheid van iemand die een kaartje van mij heeft gekregen

Conclusie: Door lef te tonen weten nu heel veel mensen wat voor werk ik doe



Dag 9 Door onverwacht en onvoorwaardelijk weg te geven, beleef ik mijn leven intenser.

Op deze dag gaf ik onvoorwaardelijk:

- Aan 3 onbekende mensenEén boodschappenmandje bood ik aan.
(in de supermarkt en dat mandje werd daadwerkelijk aangenomen)
Een product dat te hoog lag voor een kleine man, aangegeven in de supermarkt.
(deze man was het niet gewend om hulp te vragen of aangeboden te krijgen, laat staat te aanvaarden, ik merkte dat het wat met hem deed) Buiten heb ik een oudere dame begeleid tijdens het oversteken(ze vond het gezellig en glimlachte)
- Parkeerbonnetje achtergelaten bij parkeerautomaat zodat iemand 15 min gratis kon parkeren.
- Schaal met snoepjes achtergelaten op een maffe plek met de tekst ´Tast Toe´.
- Het boekje (OMdenken) aan een bekende



In dankbaarheid ontving ik vandaag:

- Een Leen cd speler, voor onbepaalde tijd
- Een kopje thee in een café.
- Een belangrijke netwerkmogelijkheid

- Het vertrouwen dat ik de sleutels meekreeg van een gebouw en een ruimte
- Biologische Walnoten uit iemands tuin
- het Plezier van de deelnemers tijdens een uitje
- Oprechte complimenten 
- Tijd, deskundigheid en Inzet van een pc/deskundige om mijn oude laptop te redden.
- Gratis Naamsbekendheid (er komt een interview in een blad van een stichting en de deelnemers zullen mijn naam noemen, zodat er meer aanvragen binnen zullen komen)

Conclusie: 

Deze mooie dag, vol indrukken en vrolijke mensen, heeft mij veel goeds gebracht.



Dag 10. 

Vandaag gaf ik onvoorwaardelijk:

- Mijn tijd, kunde en inzet (aantekeningen uitgewerkt en opgestuurd per mail)

- anoniem: een enveloppe bij iemand door de brievenbus gedaan

waarvan ik opgevangen had dat die persoon zegeltjes spaart van een bepaalde supermarkt.

- Aan mijzelf: tijd om uit te rusten

- Viritueel een `kop op´ boodschap aan een lieve vriendin

- Een viritueel bloemetje aan iemand die het écht kan gebruiken
En in dankbaarheid ontving ik:

- een zeer uitgebreide waanzinnig positieve evaluatie

- dat de zon -bijna- de hele dag scheen

- wandel en fietsmogelijkheden

- goed nieuws uit het ziekenhuis


Conclusie:

Ik ben verder dan halverwege, en maak steeds vaker sprongen ipv stapjes vooruit te doen!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...