maandag 4 november 2013

Geven op koud november water, door Fotootje Vandaag


Een kiekje vanaf ons bootje terwijl we wachten op de opening van de Spoorbrug bij Gouda


Och wat zijn de eerste drie dagen geven in huize Fotootje Vandaag toch voorbij gevlogen. Deze eerste dagen stonden vooral in het teken van het geven van extra aandacht aan elkaar als gezin. In het dagelijkse leven wil de realiteit van alledag er nogal eens voor zorgen, dat het echt de tijd nemen voor elkaar wat op de achtergrond verdwijnt. November begonnen wij dan ook door met zijn drieeen te gaan dobberen op het koude Hollandse water. Even bewust samen genieten van de grijze luchten, het klotsende water, een verwarmend glaasje wijn en een mini-dineetje in een plaatselijk cafetaria. (Ja, als je echt wil is het eten van patat en een hamburger minstens zo fijn als het verorberen van een 3 sterren diner.) Even geen telefoons, internet of ander wereldwijd gebeuren maar gewoon de tijd nemen voor pure aandacht voor elkaar. 

Naast het geven aan elkaar probeerde ik, in het klein,toch ook nog op andere manieren iets te geven. Een lieve vriendin probeerde ik een hart onder de riem te steken via Twitter en tussen het zeilen door tekende ik een, met zorg gemaakt felicitatie kaartje voor de geboorte van een klein meisje in onze vriendenkring. Ook gaf ik via mijn blog een feestpakketje weg en gaf ik een blogster advies over haar nieuwe blog. 

Het mooie van het geven deze eerste dagen is dat ik mij nu al meer bewust wordt van wat ik normaal gesproken misschien al geef aan anderen en, misschien nog wel belangrijker, ervaar ik beter hoeveel er eigenlijk ook aan mij wordt gegeven. November, het belooft een mooie ontdekkingsreis te worden!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...