vrijdag 8 november 2013

Dag 7- gelukte en minder gelukte geefacties

Bijdrage van: Franca

Gisteren kreeg ik een nieuwe watermeter en die zou in de gangkast komen.
Ik was al vroeg bezig om die schoon te maken: paraplu-tjes eruit en wat je zoal meer tegen komt in een gangkast. Tussen 8 en 12 uur zou er iemand komen en ik stond startklaar om 8 uur.
Natuurlijk wilde ik die meneer wel een lekkere kop koffie aanbieden. Om 8.30 belde hij aan en ging meteen aan het werk, waarschijnlijk blij met mijn nette kast, maar daar zei hij niks over. Koffie wilde hij niet, daar ging mijn geefactie weer.
In de middag kreeg ik een buurmeisje aan de deur die graag wilde meedoen met Schoenmaatjes. Dan geef je een goed gevulde schoenendoos met leuke en nuttige spullen aan kinderen in de  Derde wereld die het nodig hebben. Ze had geen schoenendoos en of ik die niet had. Eigenlijk ook niet, maar ik was al zo blij met een mogelijke geefactie dat ik toch eens ging zoeken. Alle schoenpoets spullen uit een oude doos gehaald en ze kon meteen gaan beginnen en daar was ze wel erg blij mee. Hier in de wijk is geen schoenenwinkel. Vaak kost het ook wel even tijd om zo'n doos mooi te maken en er leuke dingen in te doen. Ik vind het altijd wel een mooie actie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...