donderdag 7 november 2013

Dag 7: ActionDay & Winkeltje spelen

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Vanochtend moest ik vroeg op: om 10.00 uur had ik een afspraak in Utrecht om te brainstormen over Lifehacking. De straat voor ons huis is momenteel (en de komenden maaaaaaanden) afgezet, dus het kostte veel moeite om bij de snelweg te komen. Op het nieuws hoorde ik dat er een ongeluk was gebeurd met veel files als gevolg. Meteen maar even gebeld of het nog zin had dat ik naar Utrecht door zou rijden, want ik moest na afloop meteen weer terug naar huis. Uiteindelijk besloten om niet te gaan. Wel aangeboden om per Skype/mail/telefoon feedback te geven en mee te denken. Van dat aanbod hebben ze nog geen gebruik gemaakt, maar ik krijg nog een terugkoppeling over de brainstorm en dan willen ze vast mijn mening ook nog wel horen. Voor vandaag nog niet echt een geefactie dus. Wel nog twee keer even bewust m'n hand opgestoken als bedankje naar een verkeersregelaar.

Bij thuiskomst koffie en ontbijt voor mijn vriend gemaakt en even lekker wat tijd voor mezelf genomen: een aflevering van The Killing kijken. Ik heb drukke dagen op het moment, dus die extra tijd die ik had omdat ik niet naar de meeting kon, kwam goed uit.

Daarna verder met het begeleiden van de ActionDay die ik elke donderdag organiseer: mensen checken elke anderhalf uur in via Google Hangouts en vertellen elkaar dan wat ze het afgelopen blok gedaan hebben en wat ze het komende blok willen gaan doen. Handig voor zzp-ers en andere thuiswerkers, want het is een nuttige én gezellige stok achter de deur.

In huis nog wat dingen gedaan: vaatwasser uitgeruimd en weer ingeruimd en de volle mand met was opgevouwen en weggeruimd. Is dat een geefactie? Ik weet het niet precies. Ik heb er zelf natuurlijk baat bij, maar mijn vriend ook :-)

Vanaf 16.45 uur pas ik op de winkel van mijn vriend, zodat hij weg kan om wijnen op te halen bij de leverancier. Straks nog even wat overhemden voor hem strijken en dan stap ik in de auto naar België, omdat ik daar morgen 2 workshops over LinkedIn ga geven. Spannend, maar ik heb er ook veel zin in!

Ik heb zojuist een aantal tweets gestuurd ter ondersteuning van vrouwen die zich inzetten voor mensenrechten in Meso-Amerika. Op de site van Mama Cash staan voorbeeldberichten die je kunt versturen. Het is me niet helemaal duidelijk of het de bedoeling is nu al tweets te versturen, want uiteindelijk wil Mama Cash graag dat er op 29 november een twitter-explosie komt: heel veel tweets ter ondersteuning van deze moedige vrouwen. Naja, het kan vast geen kwaad dat ik nu ook al vast wat support de wereld in heb geslingerd :-) Ik ga 'm in elk geval onthouden voor de enalaatste dag van de geefmaand, hebben jullie zin om mee te doen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...