woensdag 6 november 2013

Dag 6: regen en onwillige kadootjes!

Een bijdrage van Liesl

Door de blog over de Geefmaand te lezen kreeg ik een opstoot van inspiratie...zalig!
Ik besloot om voor mijn 6e Geefdag een kadootje aan een onbekend iemand te geven. Ik had in mijn kast nog een ongeopend parfumfles staan. De parfum ruik ik zelf ook graag (DKNY groene appel) maar ik kreeg hem dubbel en heb inmiddels ook al andere parfum gekregen.
Ideetjes hebben bij mij altijd tijd nodig om te groeien en net voor ik naar mijn gitaarles moest vertrekken wist ik precies wat ik er mee wilde doen. Ik wilde het in een doosje steken en die doos dan aanvullen met andere leuke dingen. Dat doosje mooi inpakken en aan een bushalte achterlaten.

Ik viste een leeg doosje uit de doos met het oude papier, deed er de parfumfles in, 2 mueslirepen, allerlei karamellen, wafel, drinkrietje met een smaakje en nog wat ander klein grut en natuurlijk een kaartje!
Ik had geen tijd meer om een leuke bestemming te zoeken voor het pakketje dus eerst maar naar de gitaarles en dan zouden we wel zien...

Na de gitaarles was het nog steeds aan het regenen...leuk als je een kadootje in karton ergens wilt achterlaten! Ik zocht naar een overdekte bushalte maar de enige die ik vond kon ik niet gebruiken omdat het er ongelooflijk druk was.
Wat nu? Ik had er nooit bij stilgestaan dat een kadootje achterlaten zo moeilijk was! :D Uiteindelijk reed ik het dorp in en toen kreeg ik de broodautomaat in het oog! Perfect! De broodautomaat stond overdekt dus de regen kan er niet aan en het was er rustig. Gegarandeerd dat er vanavond nog iemand zou constateren dat het brood in huis op was en dus nog snel eentje uit de automaat zou gaan halen.
Missie geslaagd!

Verder heb ik vanavond verder gewerkt aan de leesboekjes die ik voor één van mijn kids (leefgroep voor kids met een ernstige tot diep meervoudige beperking waar ik werk) aan het knutselen ben.
Het meisje voor wie ze bestemd zijn is erg vurig van karakter. Als ze boos is scheurt ze in haar boosheid de boekjes stuk. Achteraf heeft ze daar wel weer spijt van, helaas zijn ze niet zo snel gemaakt als gescheurd!
Dus heb ik al haar boekjes mee naar huis genomen, de bladeren los gemaakt, alle blaadjes gelamineerd en nu moest ik ze weer in elkaar zetten door middel van metalen sleutelringen. Een pokkewerkje! Maar vandaag toch maar mooi 5 boekjes afgewerkt! Zaterdag als ik weer werken moet zal ze er wellicht heel erg blij mee zijn!

Ik heb vandaag niet alleen gegeven...ik heb ook iets gekregen!
- Ik vind het lastig om mijn gitaar op het gehoor te stemmen en geld voor een stemkastje heb ik momenteel niet. De jongen langs mij in de gitaarles was zo vriendelijk om de gitaar voor mij te stemmen!
- Ik heb vanmiddag gezellig in de zetel gezeten met de 2 kids van mijn zus langs me...heerlijk! het
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...