dinsdag 5 november 2013

Dag 4: workshop en treinreizigers

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Gisteravond gaf ik een workshop over slimmer omgaan met uitstelgedrag en mijn geefactie voor deze 4e dag was dat 2 mensen gratis mee konden doen. Via dit blog, Facebook (ook van de Verdubbeldame en mijn moeder, waarvoor dank), LinkedIn en Twitter dit aanbod verspreid. Erg last-minute natuurlijk, maar er was toch iemand die heel graag mee wilde doen en vanuit Utrecht helemaal naar Rijswijk kwam. Leuk! Reactie van deze deelnemer na afloop op Facebook: "Thanks! Dat was wel erg de moeite waard." Ik ben blij dat ik haar echt wat inzichten heb kunnen meegeven deze avond.


Eerder op de dag bleken treinstations een plekken voor geef-potentie :-) Na afloop van een vergadering op station Amsterdam-Zuid vroeg iemand de weg en heb ik haar de goede kant op kunnen sturen. Althans dat hoop ik, want ik ben zelf ook niet zo bekend daar ;-) Later nog voor iemand die geen Nederlands sprak gecheckt of de trein die ze in wilde stappen inderdaad de goede was en op haar doelbestemming zou stoppen.

Verder heb ik in de drukke trein elke keer wat ruimte gemaakt door mijn tassen op schoot te nemen in plaats van ze op de stoel naast me te laten liggen. Zo konden meer mensen zitten.

Thuis mezelf vijf kwartier slaap cadeau gedaan, daar was ik hard aan toe na de gebroken nacht als gevolg van mijn geefactie op dag 3. Zzzzzzz.......

Gisteravond kwam ik rond 22.00 uur thuis en werd ik verwelkomd door mijn bonuszoon die vroeg of ik hem naar bed wilde brengen. Ik was moe, maar dacht: waarom niet, hij wil dat graag :-) Uiteindelijk zei mijn vriend dat hij het zou doen, omdat ik net thuis was van een avond hard werken. Maar goed, bonuszoon in elk geval blij kunnen maken met mijn goede intentie :-)

Vanwege mijn recente verhuizing naar Rijswijk heb ik een vrijwilligersklus die ik deed voor het Zincafé in Leusden overgedragen aan iemand anders. Hij had nog wat vragen en die heb ik beantwoord. Zo kan hij ook weer verder :-)

Achteraf gezien had ik in een klein meningsverschil met mijn vriend wat minder 'stubborn' en meer flexibel kunnen zijn, een cadeaumogelijkheid die ik onthoud voor als er nog eens zoiets gebeurt.

Zelf ontvangen: 

Gisteravond na afloop van de workshop had ik een aantal smsjes met heel leuk nieuws: ik ben samen met 2 anderen genomineerd voor de YMCA Inspires People Award! De prijs zet activiteiten van de Nederlandse YMCA in de spotlight én is een waardering voor de vrijwilligers van de organisatie.


Het verhaal hierachter: samen met Irene en Aukje heb ik in het najaar van 2012 een doorstart van de Buitenlandse Jongerenreizen mogelijk gemaakt. De reizen moesten eigenlijk stoppen vanwege een nieuwe koers van de organisatie. Wij vonden het zó belangrijk dat de reizen door zouden gaan, zowel voor deelnemers als voor vrijwilligers, dat we een projectplan hebben gemaakt, met heel veel mensen hebben gesproken en onderzocht hoe de reizen in aangepaste vorm binnen de nieuwe koers van de organisatie zouden passen. Na veel en hard werken is het ons gelukt: we kregen de toestemming om een doorstart te maken. Inmiddels kunnen we met trots zeggen dat we waar hebben gemaakt wat we beloofd hebben: succesvolle reizen nieuwe stijl, waarbij contact met YMCA-jongeren in andere landen een belangrijke plaats heeft. Op 16 november wordt de prijs uitgereikt. Maar: de nominatie is binnen en dat is al een cadeau op zich: waardering voor de grote inzet die we hebben geleverd!

Andere cadeautjes die ik heb gekregen op de 4e dag:

  • hulp van mijn vriend bij het voorbereiden van de workshopruimte in zijn kookstudio
  • mijn vriend had gekookt, waardoor ik tijdig in de workshopruimte kon zijn voor de laatste voorbereidingen
  • complimenten over een website-voorstel dat ik heb gemaakt
  • 3 boekentips over uitstelgedrag, gekregen van de deelnemers aan de workshop: De Kunst van het Verstandige HandelenDe HuishoudcoachDoe het vandaag! Stap voor stap je uitstelgedrag te lijf
  • Duidelijk zichtbare impact van mijn workshop op de deelnemers. Het lukte deze avond goed om echt een verdiepingsslag te maken. Waardevol!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...