dinsdag 12 november 2013

Dag 11: Sint Maarten & oorbelletjes

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Vandaag ben ik meerdere keren heel geduldig geweest en heb ik mijn beste beentje voor gezet, ook al was dat soms lastig...

Vanochtend aan het ontbijt kreeg ik gelijk al een klein cadeautje: we hadden 'kerstbrood' met spijs. Mijn bonusdochter (10) gaf aan dat ze zin had in een plakje met lekker veel anijs haha :-) :-) :-)

Daarna snel aan de slag gegaan voor iemand die onverwachts eerder een document nodig had. Na het vroege opstaan voor de kids dus niet meer mijn bed ingedoken, maar gelijk aan de slag gegaan en extra tijd daarvoor vrij gemaakt.

Vanmiddag de kids hier thuis voorzien van koffie-met-suiker, thee-met-suiker-en-melk en thee-met-suiker-zonder-melk-want-het-vriendinnetje-is-allergisch-voor-melk. Ze vertelden dat er vanavond een Sint-Maarten-optocht op school is. Of ze Sint Maarten kennen, weten wie dat was? Niet echt bleek al snel... Een kleine opvoedkundige gift: de kids vertelt wie Sint Maarten was.

Ook geregeld dat bonusdochter een lampion zou krijgen waarmee ze vanavond mee kan doen met de optocht van school. Vriendlief gevraagd of hij een zak met rozijnendoosjes wilde meenemen, maar dat ging niet door. Hij zei: het is maar 1x Sint Maarten en daar hoort gewoon echt snoep bij. Heeft ie ook wel weer gelijk in natuurlijk :-)


Hier in de buurt werd ons gevraagd een kaarsje voor het raam te zetten als kinderen mogen aanbellen voor Sint Maarten:


Ze zijn vanuit de school van mijn bonusdochter met de hele klas op pad, dus ik ben benieuwd met z'n hoevelen ze straks voor de deur staan :-) Ik mis nog wel de uitgeholde pompoen of suikerbiet waar wij vroeger mee langs de deuren gingen. Naja, volgend jaar wellicht :-)

------

Uiteindelijk alleen mijn bonusdochter en haar vriendinnetje aan de deur gehad.... Hen dus nog maar even extra verwend met de snoepjes. We hebben zelf 's avonds haar nieuwe bed in elkaar geklust en daar konden we de snoepjes ook wel bij gebruiken :-)

Verder gegeven vandaag:

- oproep van een tv-maker doorgeplaatst op mijn Facebook: hij zoekt mensen tussen de 22 en 40 met een zingevingsvraag voor een integer tv-programma
- iemand even gratis op weg geholpen met zijn site waarvan de updates niet goed werkten
- kindjes aan de deur te woord gestaan, ze zochten een bepaald adres/persoon om hun kinderpostzegels aan af te geven.

Gekregen vandaag:

- De lol van 'brood met anijs' bij het ontbijt
- Bonuszoon die zijn Latijnse woordjes hardop oefent en dan bij mezelf merken dat ik nog best veel woordjes ken. Goed voor mijn zelfvertrouwen, ik sta echt versteld van mezelf!
- Ik blijk het boek Join Me te hebben gewonnen via de weggeefactie van FirmaFluitekruid.
- een massage van m'n vriend
- hieronder nog wat uitgebreider tekst over een heel lief cadeau van m'n vriend:

Toen mijn vriend thuis kwam vroeg hij me gelijk om mee te komen naar de keuken. Hij had zijn handen vol boodschappen, dus ik vermoedde dat ik 'm even zou moeten helpen met alles opruimen of dat ie een serieus gesprek wilde voeren... Maar nee: ik moest gaan staan, armen langs m'n lijf, ogen dicht.... Geritsel... Hij had hele mooie oorbelletjes voor me gekocht bij de juwelier, omdat ie vond dat ik dat verdiend had. Hij deed ze in mijn oren, vond ze mooi staan... en toen mocht ik naar de spiegel om zelf ook te kijken. Ze staan mooi! Heel heel lief.... Dankjewel schat van me! En ook nog eens de belofte (al eerder vandaag) van hem dat ik vanavond een massage van 'm krijg. Fijn vooruitzicht!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...