vrijdag 1 november 2013

Daar gaan we dan... (dag 1)

Bijdrage van Margriet

Druk, druk, druk. Ik kom niet eens aan mijn normale werk toe. Hoe moet het met de geefactie? Ik had al wat in de planning staan. Maar misschien is dat niet goed. Moet het spontaner gaan. Ik besluit de actie uit de planning maar op te schuiven en te zien wat er op mijn pad komt.

Waarom denk ik daar niet aan als de bezorger mijn pakketje brengt? Ik had hem mega vriendelijk kunnen bedanken i.p.v. gewoon bedanken. (Wat is eigenlijk het verschil?)

Wat moet ik nog doen vandaag? Werken, en dan snel inpakken want ik sta van 17.00 tot 22.00 met mijn hobby op een nightfair. Ik heb geen tijd dus om nog iets te geven.

Ineens flitst het door me heen. Voor de veiling van de nightfair (georganiseerd door/voor een goed doel) heb ik een workshop voor 4 personen aangeboden. Dat is dus mijn gift voor vandaag! Al was dat eigenlijk ook uit eigen belang.

Terwijl ik dit type bedenk ik ineens dat ik al eerder vandaag iets gegeven heb. Net voor het eten kwam mijn nichtje met een vriendinnetje. Ik woon tegenover hun school en af en toe komen ze lang. Nu hebben ze het weer ontdekt en komen dan 3 keer in de week even gezellig aan. Overigens heel grappig. Ze kwam de eerste keer met dat vriendinnetje binnen en liet haar de logeerkamer zien (hier ga ik slapen als ik bij tante Margriet ga logeren) en vervolgens hoorde ik haar rustig alle andere deuren in mijn huis open en dicht doen. Privé rondleiding. Gelukkig zag het er allemaal netjes uit.

Ze wilden de vorige keer met de Hama kraaltjes iets maken. Prima. Nu kwamen ze het afmaken en heb ik het (onder het koken) gestreken voor ze en meegegeven. Ze vervolgens naar huis gestuurd omdat het al 10 minuten over etenstijd was.

Verder ben ik van plan om deze maand eens flink te gaan opruimen. Maar alleen als ik tijd heb. Vanmorgen moest ik iets opzoeken en ruimde gelijk het en een ander op.

Wat kreeg ik ervoor terug? Nee, niet wat ik zocht. Meneer is nu ook (in die ruimte) aan het opruimen zoeken. Het ruimt lekker op! Hoewel het jammer is dat we het document nog niet hebben gevonden.

Conclusie van vandaag: doe niet zo gestrest!

Actie voor morgen: nadenken of ik iets mee kan nemen naar de mensen waar ik naartoe ga.

Edit door Margriet (20:50)
Wat ik ontvangen heb? Tijd! Tijd omdat de nightfair om half negen al afgelopen was. Het bezoekersaantal liep zo terug dat iedereen begon op te ruimen. Het was voor mij een geslaagde fair met wel wat serieuze belangstelling. Nu nog even tijd om wat te doen.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...