zaterdag 9 november 2013

Op de creatieve geeftoer

Bijdrage van Margriet Post

Ik begin te merken dat ik veel geef en dan pas achteraf denk 'O ja, komt mooi uit het is geefmaand'. Maar helaas ook wel 'dat had ik kunnen geven, waarom zet ik niet door?'

Op dag 5 bouwden we de bazar (verkoping) voor de kerk op, wat meer tijd kostte dan ik verwachtte. De volgende ochtend ging ik er vroeg af en pakte de speldjes in. Gelukkig had ik al een idee en alle spulletjes in huis. (zakjes gekocht tijden de BNN maand, oei) Best een leuk werkje om te doen.

Meer foto's staan op mijn blog.

Ik naaide nog twee babyjurkjes. Maat 56 en 68. Helaas is 56 niet verkocht.


Dag 5 opstellen en dag 6 staan op de bazar. Ik gaf mijn spullen gratis voor de verkoop en nog een kinderwerkbankje (uit mijn kadodoos) voor de verloting. Ik maakte die dag her en der gezellig een praatje met gemeenteleden. Ik kocht wat dingetjes en lootjes. Het was een gezellige dag en we verkochten lekker.
Eerlijk gezegd had ik meer kunnen geven, dat wil ik voor volgend jaar veranderen. De eerste stappen daarvoor zijn gezet. Ik moet gewoon wat vroeger ermee beginnen.

Verder gaf ik deze dagen mijn tijd en creativiteit voor het cadeau van mijn jongste neefje. Het is af, maar daarover meer in een volgende blog. (het moet eerst nog even op mijn eigen blog komen).

Donderdag stonden er mensen voor Dorkas in de winkel. Om voedselpakketten bij elkaar te krijgen. Ik kocht wat van deze producten (lagen keurig apart in de winkel, dus supermakkelijk) en doneerde ze aan Dorkas.
Ondertussen sprak ik die en gene. Mijn buurvrouw had die ochtend er ook voor gestaan, last-minute gevraagd toen ze iemand erover sprak bij de kapper. Ik wilde mezelf aanmelden, maar deed het niet. 's Middags kwam ik en wilde ik toch maar mijn naam doorgeven voor de volgende keer, maar toen waren ze al weg. Gemiste geefkans!

Verder ruimde ik donderdag de tafel op voor mijn man. Naar het idee van Joke. Die kan ik volgende week nog wel een keer herhalen, maar nu voor de vloer;).

Vrijdag besloot ik om mijn man iets te geven. Hij is al een paar weken niet meer inloggen bij een bepaald spel (lang verhaal, computerproblemen). Helaas kan hij niet kiezen voor 'wachtwoord vergeten' omdat hij zijn inlog niet meer precies weet. Zijn wachtwoord weet hij ongeveer. Herhaaldelijk krijgt hij mailtjes van het spel. Hij dacht daarmee zijn inlognaam te hebben, maar het werkt niet.
Ik ging aan het proberen en (tja is het dan nog een geefactie) de derde keer was raak en was ik ingelogd. De inlognaam weten we nu dus. Wachtwoord niet zeker. Misschien maakte ik een typefout. Ik typte blind en had het gevoel dat het niet goed ging. Gelukkig had ik 'mij onthouden' aangevinkt. Nu nog eens proberen op een andere computer.

Vandaag (zaterdag) heb ik de bestelling bij een klant persoonlijk afgeleverd. Mijn man had daar in de buurt iets gekocht en ik besloot toen om haar bestelling te brengen. Er zaten wat kerststempeltjes in, daar kan ze gelijk mee aan de slag. Hoeft ze niet te wachten tot ze weer een workshop komt volgen. Ze stelde het erg op prijs en ik kreeg een lekkere zak walnoten mee!
Bij de kringloop daar scoorde ik nog 2 tijdschriften met barbiepatronen voor 40 cent! In één van de tijdschriften zaten ook nog kopieën van een ander tijdschrift, met patronen. Ik ben dus heel gelukkig ermee.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...