maandag 11 november 2013

Dag 10: Gastvrouw & YouTube

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Wat ik de afgelopen dagen een aantal keer gedaan heb: jullie blogbijdragen lezen en reageren. Ik vind het zelf erg leuk als mensen een reactie onder mijn blogs achterlaten en ik kan me zo voorstellen dat anderen dat ook leuk vinden :-) Kleine extra cadeautjes voor jullie dus :-)

Af en toe vergeet ik hier te melden wat ik gegeven heb en bedenk me dat dan ergens in de dagen erop. Even een beetje inhalen hier dus :-)

Een aantal dagen terug zei mijn bonusdochter: "ik ken een leuk liedje dat ik je graag wil laten horen." Eerst verstond ik niet goed wat ze zei en klapperde even met mijn oren... Maar het bleek vrij onschuldig: "what does the fox say?" Ik had niet al te veel zin om het filmpje te gaan kijken (de muzieksmaak van een 10-jarige en die van mij liggen nogal uiteen haha), maar heb na een initiële weigering van mijn kant toch gezegd dat ze het wel even mocht laten zien. Het is tenslotte geefmaand :-) Het is een liedje waarin de zanger zich afvraagt welk geluid een vos maakt... Het is een soort rare mix van House, Gangnam style en volwassenen verkleed als dieren. En iets met morsecode. Nieuwsgierig? Hieronder kan je 't filmpje bekijken:



Verder hebben we gister ongeveer een uur hard aan het huishouden gewerkt. Daar vind ik niks aan natuurlijk, maar ja het hoort erbij. Ik heb het hele huis gestofzuigd, bijna een uur werk! Ik had het warm en een flink zere rug, maar ja, toch maar even doorzetten. Fijn voor de andere mensen hier in huis, voor mezelf en voor de gasten die we 's middags zouden krijgen: we hebben weer een schoon huis!

Gistermiddag kregen we twee stellen te eten. Twee heren en een dame gingen koken, en gezamenlijk aten we alles op. Een gezellige avond! Wat ik heb gegeven: interesse in de anderen, een goede gastvrouw zijn en aandacht geven aan de kids.

We hebben op dit moment nog even geen goede lamp bij de eettafel en daardoor is het daar vooral 's avonds nogal donker daar. Eén van de bezoekers is even naar huis gelopen en heeft wat kaarsen opgehaald. Uiteindelijk mochten we de kaarsen zelfs houden (plus nog wat extra kaarsen), omdat wij ze op dit moment beter konden gebruiken dan zijzelf. Superlief!

Ook nu ben ik geloof ik nog wat kleine acties vergeten, maar ja, gaat erom dat ik ze gegeven heb, dat is belangrijker dan er hier over bloggen :-)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...