zondag 3 november 2013

De eerste drie dagen

Een bijdrage van Firma Fluitekruid

Dag 1:
Vrijag heb ik meneer Fluitekruid een ontbijtje op bed gebracht: uitgeperst sinaasappeltje,  gebakken eitje met spek, koffie met warme melk. Ik moest me er even toe zetten, want ik voelde me niet fit en was liever blijven liggen. Maar als je het dan toch gewoon even doet, is het eigenlijk zo gebeurd, en je doet je kanjert weer een plezier mee, niet waar?
Op mijn werk kreeg ik zelf zomaar een cadeautje, meerdere zelfs, want een collega had een stapel pannenkoekjes voor me gebakken, wat ik ontzettend lief vond. We hebben de helft samen opgegeten, toen zaten we vol. De andere helft gaf ze me in een bakje mee naar huis.
Na het werk ging ik - op weg naar mijn ouders - in de ruilwinkel op zoek naar mooie cadeautjes. Van mijn laatste twee punten ('shops' heet dat tegenwoordig) kocht ik een boekje van Peter van Straaten en een mooie hoedendoos met rozen. Ze waren blij met het boekje, maar de hoedendoos hoefden ze niet (geeft niet, daar weet ik inmiddels al een andere bestemming voor). Ik had nog wat pannenkoekjes over, die heb ik opgewarmd voor bij de koffie. Na het bezoekje aan mijn ouders haalde ik mijn boodschappen op bij Rechtstreex en verraste meneer F. met een grote tas vol streekproducten: loeiverse melk, fruitsapjes, brood van Jordy's Bakery, Hoeksche Chips, spruiten, sjalotjes, shiitake en winterpostelein. Het mooie was: meneer F. was net aardappelen aan het koken en spekjes uit aan het bakken, en had alleen nog geen groente. Hij hoopte al dat ik dat bij me had. We kozen voor de winterpostelein, want dat was lekker makkelijk. We stampten het er rauw doorheen en konden lekker snel aan tafel.

Dag 2:
Gisteren gingen meneer F., zijn zus en ik naar de Oogstmarkt om nog meer lekkere dingen te kopen, zoals brood, kaas, olijven en smeersels. Met zijn drieeën maakten we gedurende de dag een groot deel van de proviand soldaat en hadden goeie gesprekken. Ik gaf mijn schoonzus het eerste seizoen van 'The Killing'  en  '29 Gifts' mee,  om te kijken, lezen en door te geven.

Dag 3:
Vandaag ga ik denk ik even wat bezoekjes brengen aan mensen die ik al te lang niet gezien heb, zoals mijn buurvrouw en mijn zus. Ook heb ik een mooie kaart klaarliggen voor een vriendin, die ga ik vanmiddag schrijven en op de bus doen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...