vrijdag 8 november 2013

Geven... Ook aan jezelf!

Hallo lieve medebloggers en aan allen die hier meelezen, ik heb zelf het boek nog niet gelezen, dus ik kan er nog niet helemaal over mee praten. 
Maar ik zou het binnenkort ook mogen lezen via Martine die het weer van de zinkende surfer kreeg. 

Ik heb eigenlijk ook helemaal niks in de planning staan hoe en wat met geven en ontvangen dus laat het lekker aan mijn gevoel over. 
Het komt wel vanzelf, en een dikke knuffel geven aan mensen die het nodig hebben of mijn tijd, mijn wijsheid, mijn aandacht delen/geven deed ik zowiezo al. Nu soms met meer aandacht maar ook weer niet, dus volg ik gewoon mijn hart ;). 

Deze maand wil ik ook vooral opletten dat ik ook aan mezelf geef, goed voor mezelf zorg. 
Want veel mensen die altijd klaar staan voor anderen en altijd maar geven willen zichzelf wel eens overslaan. 

Natuurlijk merk ik bij het sturen van een verrassing naar lieverds dat dit je een fijn gevoel geeft, dat je blij wordt van een enthousiaste reactie. 
Dat het fijn is om iemand die het even nodig heeft een dikke knuffel te geven, want in feite krijg je vaak ook een dikke knuffel terug of in ieder geval een paar armen om je heen ;). 

Maar naast het geven aan anderen wil ik dus deze maand ook extra aandacht aan mezelf schenken. Tijd nemen voor mezelf, rust nemen als ik het nodig heb...goed voor jezelf zorgen kan je leven redden. 

Er is in mijn leven, zo'n 8 jaar geleden, al eens flink aan de handrem getrokken door hierboven. Ik kreeg een young stroke, een beroerte op 38 jarige leeftijd en dat was voor mij een teken om goed voor mezelf te gaan zorgen. Want alleen jij weet wat je echt nodig hebt. 

Natuurlijk is dat soms moeilijk en deze week besloot ik op mijn vrije dag om lekker een dag creatief bezig te zijn (voor anderen en voor mezelf) gewoon lekkere Me-time en toen kwam een vriendin met een verzoek. 
Het heeft me eigenlijk veel te veel stress opgeleverd doordat ik Ja had gezegd, terwijl ik lekker een dag thuis wilde blijven. 

Natuurlijk is het fijn om iemand anders ergens blij mee te maken, maar ik ging aan mezelf voorbij en waar Ik behoefte aan had. 
Ik zal de volgende keer daar beter op letten en wellicht eerder voor mezelf en mijn gezondheid kiezen. 

Over mijn geef en ontvang momenten kun je op mijn 365 dagen creatief blog lezen, link is te vinden onder mijn naam of aan de zijkant bij het overzicht van alle blogs die mee doen. 


Warme groetjes van Susan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...