woensdag 6 november 2013

Dag 5: Een paar kleine giften

Bijdrage van de Verdubbeldame

Er kwam een blij mailtje binnen. Mijn broer (Deventernaar) en zijn vriendin (Groningse) hebben na jaren LAT-ten een huis gehuurd op hun kruispunt van wegen: in Zwolle. Dat was een felicitatiekaartje waard! Maar ja, ik kwam om 17:00 moe, nat en hongerig uit mijn werk, buiten was het al donker, en de regen kletterde tegen de ramen. In januari t/m oktober zou ik gedacht hebben "ik stuur wel leuk een mailtje" of "ik post morgen wel een kaartje", maar in de Geefmaand hoort dat net even iets anders te gaan. Dus ik schreef bliksemsnel een kaartje, trok mijn natte jas weer aan en liep net voor lichtingstijd op een drafje naar de brievenbus.


Ik gaf de katten van een afwezige buurvrouw te eten. Daarna glipte ik het huis van mijn vriend binnen om als verrassing zijn afwas te doen, ook al had ik daar geen zin in. Maar geven mag best een beetje pijn doen. Ook zei ik ja toen ik gevraagd werd deze maand in te vallen als vrijwilliger in het kinderatelier waar ik voorheen actief was, omdat de activiteit anders uit zou vallen.

Mezelf deed ik een mooie thermosfles met Chinese bloemen cadeau, nadat ik de vorige al een poosje terug te pletter had laten kletteren. Wat is er fijner dan de koude seizoenen tegemoet gaan met een thermosfles dampende thee bij de hand?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...