maandag 2 december 2013

Onny's Geefmaand dag 26 t/m 30


Dag 26 Geven
Vandaag geeft ik niet zoveel (of ik weet het niet meer kan ook). Ik ben veel thuis en zie verder niemand. Wel geef ik mezelf een dagje ME-time. Ik had van alles gepland, maar er komt vandaag niet veel van terecht. Ik doe de dingen die in me opkomen en dat voelt goed.

Ontvangen
Wat ik geef ontvang ik ook van mezelf ;-)

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Het dagje Me-time ga ik toch echt vaker terug laten komen.

Dag 27 woensdag

Geven
Ik help vandaag een van de zwarte pieten bij zijn inkoop.

Ik vertroetel manlief even wat extra, omdat hij vandaag een niet fijne operatie onderging.

Ontvangen
Vandaag had ik een belangrijk gesprek. S. gaat met me mee voor ondersteuning. Die was achteraf helemaal niet nodig, maar het voelde fijn. Ze bood me aan om bij het vervolg gesprek ook aanwezig te zijn. Ook hier ben ik blij mee en geeft een goed gevoel.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat liefde geven (op welke manier dan ook) heerlijk voelt

Dag 28 donderdag

Geven
Ik geef extra aandacht aan manlief. We gaan samen (Lobbes gaat natuurlijk ook lekker mee) even lekker een paar uurtjes cachen.

Ik zeg iedereen die ik tegen kom vriendelijk gedag.

Ontvangen
Bij thuiskomst zie ik een envelop op de mat liggen. Ik heb leuke snailmail post van Crealice gehad en ik ging na het eten even heerlijk mijn snailmail lezen. Bedankt Alice voor je leuke snailmail.

Afgeslagen
Misschien had ik het bezoekje aan vrienden wel af moeten slaan, want ik was eigenlijk toch wel moe, maar toch zijn we gegaan. (Het was heel gezellig hoor daar niet van)

Geleerd
Dat ik toch beter naar mijn lijfje moet luisteren, maar poeh wat is dat toch moeilijk.

Dag 29 vrijdag

Geven
Ik verstuur post aan een paar blogvriendinnen (beter gezegd Sinterklaas een handje geholpen ;-) )

Een praatje met een vrouw bij de kassa.

Een glimlach naar de cassiere van de andere kassa.

Zorgen voor eten voor mijn vriendin en haar dochter.


Ontvangen
Vandaag ga ik weer eens samen met manlief winkelen. Oké het is geen hele dag of zo, maar een uurtje, maar goed dat is voor mij al geniet, want manlief is niet zo van het winkelen (beter gezegd ik ga altijd alleen). Nu hebben we gewoon samen even inkopen gedaan. 

Afgeslagen
Niets, misschien had ik het wel moeten doen, maar ja....

Geleerd
Dat ik snel de behoefte van mezelf naast me neerleg als een ander hulp nodig heeft. Ik steeds weer het uiterste van mezelf blij vragen.

Dag 30 zaterdag

Geven
 Mezelf een dagje niets doen. Ooo wat was ik hier aan toe.

Ontvangen
Dat een lieverd voor mij wilt uitzoeken waar mijn kinderpostzegels blijven

Een telefoontje dat er een klein meisje is geboren bij onze vrienden.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat ik het best goed mag vinden, dat iemand anders mij iets wilt geven. Volgens mij ontneem ik regelmatig andere mensen hun geefmoment. Toch een beter op letten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...